1

Onderwerp: Alweer een vraag over... Lemoncurd

Ik heb gisteren voor het eerst lemoncurd gemaakt via het eerste recept wat hier op de website staat. Er staat dat je lang moet roeren om het dik te krijgen, maar bij mij was dat al na 3 min. bijna zo dik als vla. Dus toen ben ik maar gestopt. Ik heb het in een uitgekookt potje gedaan, deksel er op en af laten koelen. Toen het afgekoelt was heb ik een klein beetje geproefd, maar het smaakt echt niet lekker. Ik proef geen citroen en de nasmaak lijkt een beetje metaalachtig...

Ik heb het au bain marie verwarmt in een blanda schaal, kan het daar aan liggen of hebben jullie andere ideeen wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de hulp!

2

Re: Alweer een vraag over... Lemoncurd

Wat vreemd... ook dat je geen citroen proeft?  En die metaalsmaak; het lijkt me toch dat je in zo'n blandaschaal ook gewoon kan kokkerellen?
Anders moet je toch maar gewoon het tweede recept gebruiken, dat is toch met een pannetje op het vuur, die maak ik ook altijd en die lukt perfect!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

3

Ik maak de mijne altijd via het recept op tartacadabra (weet niet of dat dezelfde is), maar ik vind het ook niet te eten. Daarentegen schijnt het tussen de taart heel lekker te zijn (ik lust alleen appeltaart, dus moet het van het commentaar om me heen hebben :))

4

Als een blandaschaal van metaal is is dat misschien opgelost door het zuur van de citroen? Ik kan me er anders niet zo veel bij voorstellen.....

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

of gewoon naar de ah en een potje kopen.. nog makkelijker :)

6

wat jammer, ik vind de zelf-gemaakt lemoncurd zo ontzettend lekker, ik moet me ertoe dwingen om het niet op de eten zo lekker. weet niet wat er bij jou fout is gegaan

Ik heb vandaag lemoncurd gemaakt volgens het recept op tartacadabra en het heeft nu niet een metaalsmaakje.

Het proeft niet wel naar citroen maar lekker vind ik het niet. Gelijk maar een taart gebakken en gevuld met lemoncurd en mangomousse om te proeven hoe het proeft tussen een taart maar dan is het wel erg lekker.

Ik weet niet wat er fout is gegaan, maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties!