1

Onderwerp: Lijkt 't? Eerste boetseersel!

Mijn eerste opdracht.. Een taart voor de derde verjaardag van mijn overbuurmeisje + 20 cupcakes..
Oke, ben begonnen, maar vind het toch wel erg spannend!

Dora thema was goed.. Nou dan maar een Dora boetseren (Voor 't eerst dat ik boetseer..)

En nu dus de vraag.. Lijkt 't??

http://img.photobucket.com/albums/v211/Rimketje/IMG_5919.jpg

De rest van de poppetjes komen er nog bij.. Maar wil eerst weten wat jullie ervan vinden.. Taart wordt namelijk voor het verjaardagsfeest gebruikt, dus een hoop kinderen en ouders.. Dus het moet wel ergens op lijken :p

2

Re: Lijkt 't? Eerste boetseersel!

Leuk geworden, toch!Ik doe het je (nog) niet na.
Ik wil binnenkort ook maar eens gaan boetseren.

3

Prachtig :)

4 Laatst bewerkt door kwebbeltje (31-03-2009 18:09)

allereerst wil ik je zeggen dat ik het voor een eerste zeer goed vind. ik doe dat je niet zo 123 na. toch zou ik kiezen voor het typische dora haar, gemaakt zonder sliertjes maar meer met overelkaar liggende lapjes. ik denk dat het dan nog meer dora is. zal eens zoeken naar een voorbeeldje voor je waar je kunt zien wat ik bedoel met het haar van Dora. ik denk dat je dan gelijk beter kunt zien dat het om Dora gaat.

ik heb een goed voorbeeld gevonden van wat ik bedoel, het is een taart van Miekje hier op de site.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UWEKCOJF.jpg

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

Hij is mooi zeg. en dat voor een eerste, respect!!

Groetjes Marlies

6

Prachtig......petje af....
Maar ik zou ook kiezen voor het standaard Dora haar....dan lijkt zij precies......;)

7

Misschien dat ik idd het haar ga veranderen.. Ben gisteravond echt tijden bezig geweest met dat *piep* haar.. Had mooie voorbeelden gezien (waaronder ook die taart die hierboven staat.. Is ook een beetje mijn inspiratie voor de taart die ik ga maken :$) maar het haar dat lukte maar niet..

Heeft iemand daar anders tips voor? Heb het haar steeds uitgesneden in een half rondje, en dat gaat allemaal wel, maar echt mooi komt het er dan niet op..

Verder bedankt voor de reacties!

8

Ik zou inderdaad het haar veranderen.
Ik heb eens een kapsel gemaakt van een heel rondje, dat heeeeeeeeeeeel voorzichtig op het hoofd gelegd, los dus niet vastmaken (alleen in het midden dus zeg maar op de kruin met een stipje vastzetten voor de stevigheid) en toen het model erin geknipt met een borduurschaartje (natuurlijk wel een schaartje wat ik alleen voor taarten gebruik :+)
Dan de randjes heeeeeeeeeeeel voorzichtig met je vinger weer gladstrijken en de boel plat vastplakken.
Is nog een heel karwei :s, ik denk niet dat je minder tijd kwijt bent dan dat je gister met het sliertjeshaar was :s
Succes!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

9

Jep gelukt!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

10

Goed gedaan!!

11

Ik ben het helemaal eens met kwebbeltje als je het haar verander dan is het echt Dora

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

12

Ben benieuwd naar je taart! Ik herkende Dora wel meteen hoor!

Groetjes Tweety!