1

Onderwerp: met wit fondant bekleden help!

Hoi allemaal, ik heb even een vraag en ik hoop dat iemand met meer ervaring dan mij me kan helpen.

Ik heb mijn eerste opdracht, superleuk:D, maar ze wil graag haat taart bekleed met wit fondant.
hoe zorg ik ervoor dat je niet teveel oneffenheden ziet en je er geen botercreme doorheen ziet??
iemand tips?
zeer welkom! alvast bedankt!

groetjes joyce

Er is altijd een reden om een taart te bakken...

2 Laatst bewerkt door Kaartje (31-03-2009 13:21)

Re: met wit fondant bekleden help!

Omdat het wit als je het te dun uitrolt wat kan doorschijnen moet je niet te dun bekleden, en om oneffenheden te voorkomen heel strak afsmeren (maar dat moet altijd natuurlijk ;) )

Groetjes van karin

3

Vooral geen donkere kleding aan doen! Witte fondant lijkt bij mij donkere pluisjes, haartjes etc. aan te trekken. Ook al heb ik alles schoongeboend. Ik werk eigenlijk nooit met fondant, maar bij een hele taart bekleden draag ik een wit shirt!

4

Bedankt voor jullie tips:D, iemand anders nog?
vind het echt spannend :o

5

Inderdaad niet te dun uitrollen en goed met de smooter erover heen gaan.
Dan komt het wel goed, En wat kiwi zegt beter witte kleding aandoen.

succes

6

zorg voor een supergladde afsmeren (moet eigenlijk altijd natuurlijk) Als je de taart heb afgesmeerd, laten hardenen in koelkast, dan uithalen en met keukenrol erop leggen en met je hand of smoother gladmaken. Ik doe het altijd met mijn handen, kun je heel goed voelen waar er evt. bobbeltjes zitten.

Als ik met fondant of marsepein werk zorg ik ook altijd dat ik gladde kleding aan heb, geen truien of vesten of iets dergelijks wat pluist...

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

8

oke super..dank jullie wel! zo kom ik misschien wel tot een gladde taart!

9

Ik werk zelf altijd met zelfgemaakte MMF. allen de witte gebruiken en je krijgt een perfecte lap om mee te bekleden.