1

Onderwerp: Hoe kan ik mijn marsepein kleuren

Hoi,

Ik wil de marsepein kleuren met diverse kleuren voor een puzzeltaart. Wat kan ik het beste kopen. Kan ik kleurstoffen ook mengen?
Ik heb o.a. de kleuren oranje, geel, paars, groen nodig voor een Dikkie Dik taart.

In de webshop staan te veel alternatieven. Ik weet niet wat ik moet nemen!

Groetjes Miriam

2

Re: Hoe kan ik mijn marsepein kleuren

Ik zou in elk geval de basiskleuren nemen dan kun je bijna elke andere kleur mengen.

Dus:  Rood geel en blauw

Rood en geel: wordt Dikkie dik
Blauw en geel wordt het gras waar ie op ligt..beetje blauw erbij en je hebt paars...

Het is mooi om elke kleur puur in een potje te hebben maar niet echt nodig.
Je moet er alleen wel rekening mee houden dat marsepein een beetje gelig is en dat die kleur dus ook een beetje meewerkt. (lichtblauw wordt dan vaak een beetje groenig blauw bijvoorbeeld )

Oje...en als je zwarte accenten wilt doen wat vaak heel leuk is..vergeet dan niet een potje zwart extra strength te nemen !!!

3

Wat kan ik dan het beste pakken.
Er staan zoveel soorten op de webshop.
Gel of pasta?

4

In welke verhouding moet ik de kleurstof bij de marsepein doen.
Ik heb eens gelezen, gaatjes prikken in de marsepein en de kleurstof erin prikken??
Is het zo simpel? En heb ik dan maar zo weinig kleurstof nodig?
Hoe lang is de kleurstof houdbaar?

5

Hoi Miriam,

Je kan idd met een prikker (steeds een schone) je marsepein/fondant kleuren. Steeds goed doorkneden en toevoegen totdat je de kleur hebt die je wilt. (Het kleurt nog door als je het in huishoudfolie verpakt en een nachtje in een doos doet) De kleurstoffen zijn best lang houdbaar. Ik weet niet of je vaak in Beek komt maar daar ligt het Suikeratelier (www.hetsuikeratelier.nl) en daar kan je ook best veel krijgen! Volgens mij geven ze ook workshops op donderdagmiddag maar daar ben ik niet zeker van.

6

Gel en pasta is min of meer om het even, heb ik het idee. Zolang het niet vloeibaar is (dat werkt niet lekker met marsepein en fondant) is het prima.
Op kleurstoffen staat weliswaar een THT-datum (is nou eenmaal wettelijk), maar je wilt niet weten hoe oud mijn oudste kleurtjes zijn, die ik nog steeds gebruik O-) ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

zo te zien heb je genoeg tips !!!!

Ik meng ook wel eens kleuren met elkaar, doe ik eerst samen in een kommetje en dan doe ik bij de marsepein / fondant, ik werk met gel kleurstoffen van Wilton via de webshop !!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

8

Ik gebruik inmiddels gel en pasta...(en door elkaar :D)
maakt niet zo veel uit.

Het enige wat ik wel uit vind maken is dat, na gebruik, de potjes van Wilton een STUK makkelijker weer open te maken zijn dan die kleine potjes van SK ! (als daar een beetje kleurstof tussen de rand is gekomen dan is het bijna niet te doen om het potje weer open te krijgen)

Maar misschien zijn de potjes inmiddels veranderd ????

9

Bedankt voor jullie tips.
Heb gisteren alle materialen gkocht.
En ga nu een taart maken voor mijn neefje.
Het wordt een Bob de Bouwertaart.
Ik ga gelijk een spieken bij de show off's.