1

Onderwerp: taart voor zondag, begonnen op donderdag?

Ik had ook zo'n vraag over het bewaren van taart !ik ben donderdag begonnen aan het vullen en bekleden van 3 taarten, ze zijn voor zondag en nu heb ik er 1 per dag gemaakt!
De eerste taart merkte ik echter net, is een beetje aan het inzakken op de hoekjes . De randjes had ik niet bekleed want het worden petitfours, die zijn nu wat uitgedroogd.mmmm volgende keer toch 3 x op 1 dag vullen en bekleden?de botercreme heb ik deze dagen afgesloten bewaard buiten de koelkast zodat ik steeds meteen weer kon smeren.
Is de taart nu te lang van tevoren gemaakt?Kan ik 'm nog wel uitserveren?Het is voor m'n eigen familie dus die vinden het toch wel goed gelukkig, maar ik wil wel zeker weten of het nog wel goed is? help!

Taartdecoratie en workshops!

2

Re: taart voor zondag, begonnen op donderdag?

dus alles is steeds buiten de koeling/vriezer bewaard? dat betekend bijna 4 dagen, ik vind dat nogal lang.  maar ja, het is nu niet anders, en je zult het zondag wel merken.

3

Misschien kun je er een stukje van af snijden om te proeven en dan weet je het. Maar ook ik vind 4 dagen aardig lang.

4

Ik vind 4 dagen ook wel lang, zeker met petit fourtjes, die drogen nog sneller uit als een compleet beklede taart. Het zal nog niet bedorven zijn (neem aan dat er creme tussen zit?), maar of het nog lekker is??

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

ik maak altijd grote vierkante taarten, welke ik invries en op de dag zelf snijd tot petit fours, bevroren kun je ze het beste snijden en zo blijven ze lekker vers!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

6

Lieve allemaal bedankt voor jullie reactie's!voortaan vries ik i.d.d. in maar gelukkig smaakten ze nog heerlijk!Anja

Taartdecoratie en workshops!