1

Onderwerp: workshop in België???

LET OP: Dit is een heeeeeeeeeeeeeel oud topic!!!

Sinds geruime tijd, surf ik wekelijks rond op deze site.  Ik ben al een tijdje op zoek naar een taart voor ons jongste zoontje die binnen een tweetal weken 2 jaar wordt.  Ik wou mijn bestelling plaatsen voor mijn kleurstoffen (ik heb beslist om de bulldozer muck te proberen maken), maar nu zou volgens mijn moeder een bakkerij in Sint-Niklaas ook kleurstoffen verkopen.  Ik ga daar vrijdag mijn licht eens opsteken.  Als ik daar alles zou kunnen krijgen, zou dat super zijn natuurlijk.
Spijtig genoeg zijn zo'n taarten hier in België niet zo erg in, dus ook geen workshops in de buurt te vinden.  Ikzelf woon in Beveren.  Dat is ongeveer een 3 kwartier rijden van Hulst.  Ook daar ben ik al op zoek gegaan naar kleurstoffen en de gekende rolfondant, maar daar ook vallen ze net zoals in België uit de lucht.
Kan iemand mij zeggen of er in de buurt van Beveren winkeltjes zijn waar ik nog kleurstoffen kan kopen of ik ergens een workshop kan volgen.

Groeten Kris

groetekes Kris

2

Re: workshop in België???

hoi Kris,
ik woon zelf ook in Belgie en ben ook al op zoek geweest naar kleurstoffen.
Maar helaas enkel bij aveve hebben ze flesjes met geel rood en groen.
meer dan dat heb ik ook nog niet gevonden.
als je die bakker in Sint-niklaas  vind zou je dan het adres even kunnen mailen?
zelf woon ik in de antwerpse kempen maar een dagje schoppen in Sint-niklaas kan ook wel leuk zijn.
alvast bedankt groetjes Patricia

3

H

groetekes Kris

4

Hai Pat37 & kris.

Ik heb vandaag een heel leuk en mooi boek binnengekregen. Het heet "hoe versier ik een lekker koekje" van Peggy porschen.
Achterin het boek staan adressen waar je bakbenodigheden en alles wat daarbij hoort kan kopen.
En er staat ook 1 adres bij in Belgie:

Dit is het adres:
RANSON N.V.
Gen. Deprezstraat 16
Harelbeke
tel. +32 (0)56 71 77 76
fax: +32(0)56 20 35 69

Ik heb geen idee waar Harelbeke ligt en of het dichtbij is waar jullie wonen.
Maar dat weten jullie vast en zeker wel!:-)
Verder staat er niks bij dus misschien kunnen jullie bellen voor meer informatie enzo.

Ik hoop in iedergeval dat jullie er wat aan hebben!

Groetjes en veel succes!
mac:)

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

5 Laatst bewerkt door Pat37 (02-12-2005 14:49)

hoi Mac,
bedankt voor de info die ga ik zeker gebruiken.
Harelbeke is wel een eindje uit de buurt maar je moet er iets voor over hebben hee. :-))
morgen ga ik mijn eerste taart decoreren met de kleurtjes die ik hier heb gevonden.
Hopelijk lukt het een beetje.

groetjes Patricia

6

Haha....LOL...nee zij weten het niet "vast en zeker"maar Belgen weten het altijd
"zeker en vast" ....

Oeps dit is meer een opmerking voor de rubriek na het bakken vrees ik :D

Groetjes Nicole...die nu toch echt hebberig wordt en dat boek ook wil hebben.

7

Nou Nicole1234

Ik denk niet dat je spijt zal hebben als je 'm aanschaft!!
:-D

ciao, mac:)

8

Ben vandaag naar die bakkerij geweest, maar die bakkerin was totaal nie vriendelijk.  "Wij kunnen moeilijk onze kleurstoffen aan jullie gaan verkopen h

groetekes Kris

9

hoi kris,
straf hoor van die bakker.
tja hij zal liever taarten verkopen dan kleurstof.
we zoeken verder.

10

Hallootjes!

Ik heb net even 'gegoogled' en zag dat het bedrijf in Harelbeke ook een website heeft:
www.ranson.be

ciao, Magnolia

11

Patricia,

Voor jou is Breda misschien niet zo heel erg ver. Bij Kookpunt (voorheen Brinkman´s Kookwinkel) zag ik deze week dat ze ineens heel veel spulletjes hebben van Wilton. Kleurstoffen, icing, eetbare glitter, nou ja van alles.

Groetjes Petra

12

hoi Petr@,
inderdaad Breda is niet zo ver weg.
ik denk dat ik in de kerstvakantie een dagje ga shoppen in Nederland.
Dat is altijd leuk en kan ik een vooraadje inslagen want ik heb de microbe nu toch wel echt te pakken. :-)

13

H

groetekes Kris

14

Wat ontzettend leuk voor je Kris!!

Ik heb ook een beetje hulp van een bakker uit de buurt waar ik ben opgegroeid. Een oude buurjongen dus. Hij besteld voor mij de rolfondant,  die ik voor inkoopprijs mag meenemen. Door dit soort mensen blijft het leuk nietwaar? Ik ben benieuwd welke bakkerij geheimen hij met je gaat delen. :D  Wil je ons op de hoogte houden?
Groetjes Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

15

Leuk Kris!!! Eindelijk wordt je gezoek beloond, en nog wel op deze manier zeg! Gaaf hoor. Heel veel plezier met de spullen en met het leren van de bakker zelf!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

16

De zwarte kleurstof heeft mijn bakker dus niet gevonden.  Spijtig.  Ik gebruik meestal dan chocolade om mijn marsepein te kleuren, maar zwart wordt dit zeker  niet.  Het wordt bruin!  Te verwachten natuurlijk.  Dus verder op zoek naar iemand hier in de buurt.

Ik heb trouwens een mailtje gestuurd naar Ranson, en hier is hun antwoord:

Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw interesse in ons bedrijf.
Tot onze spijt moet ik u inderdaad melden dat wij niet verkopen aan particulieren, dit om conflictredenen met onze klanten bakkers en patissiers.

Misschien moet u eens proberen bij uw plaatselijke Aveve-winkel.

Hopend u hiermee van dienst geweest te zijn

Met beleefde groeten

Dus ook niet veel mee h

groetekes Kris

17

Zeg Kris, kan die bakker niet voor jou bij die winkel bestellen dan???

Groetjes Evelien

18

Geen enkel probleem denk ik, maar er staat zoveel op die website, dat ik gewoon zelf naar daar wil gaan kijken.

Ik zal wel zien hoe  ik het in de toekomst op los.  Desnoods via de webshop dan maar en in Groningen laten leveren.  De volgende taart is pas in maart, dus ik heb nog wel effe tijd om te brainstormen.

groetekes Kris

19

Hoi Kris,

Ik weet dat bakkers soms zwart maken met Norit! Je weet wel, die diarree pillen. Pureren schijnbaar en dan evt. verdunnen met wat water (moet je maar even kijken of dat nodig is) en dan door de marsepein. Ik weet natuurlijk niet of je het in grote hoeveelheden moet willen verwerken, maar voor een klein beetje is het misschien wel een oplossing?

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

20

Dat klinkt lekker die diaree-pillen HAHAHA.
Maar dat is zeker wel een oplossing!

21

Nog nooit over gehoord.  Ik zal er eens naar informeren bij de apotheek.  Hier in België gebruiken we meestal perenterol voor zo'n probleemkes en die zijn wit.

groetekes Kris

22

Hoi Kris,

Norit is koolstof. Meer niet, dus niet echt een medicijn of zo, maar het kan bepaalde stoffen absorberen.

Groetjes ,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

23

h

groetekes Kris

24

Hallo ,

Hier ( in de buurt van eindhoven)kan ik ook kleurstof in de reform winkel krijgen en bij verschillende toko's.
Jammer genoeg niet alle kleuren, maar wel rood, geel, groen, rose, blauw, oranje.

Succes

25 Laatst bewerkt door mac:) (13-01-2006 08:40)

Hallootjes!

Ik las dat het suikeratelier in Beek (limburg) ook workshops geeft.
Ik weet niet hoe ver dat ligt voor onze medebaksters uit Belgie?
Je kan daar ook spullen kopen (kleurstoffen, decoratiematerialen enz. zie webshop)
www.hetsuikeratelier.nl
Je kan altijd er even naartoe surfen, anders een belletje geven ofzo!

ciao | Magnolia