1

Onderwerp: vormen

een hele domme vraag misschien maar ik heb net even bij de 18 + taarten gekeken en hoe maak je dat in gods naam ? heb je er een speciale voorm voor of doe je dat los uit de hand ? ik wil ook zo iets kunnen hahaha help !!! o ik heb echt door dat ik nog maar een beginneling nummer 1 ben zeg

groetjes sylvia

2

Re: vormen

Mamie3, dat vroeg ik me ook af hoor.
ben zelf ook een beginneling (heb alleen nog maar taarten voor mezelf gemaakt en ondertussen komen ze de neusgaten uit hihihi) maar ben wel erg benieuwd

3

voor de boobs gebruik je bolle schalen zoals de blanda schalen van de ikea!

soms doen ze die op een hart taart of een rechthoekige taart zodat dat het lijf voorsteld! die snijden ze dan ietwat zodat de mooi dames ook een taile krijgen ;)

deze zijn gemaakt van twee blanda schalen (bij action gekocht) van 15 cm doorsnede!

http://i464.photobucket.com/albums/rr1/kimboelhouwer/DSC01876.jpg

4

oke bedankt voor de tip ik ga echt alles opschrijven zie zoveel dingen ineens er gaat een hele wereld open voor me

5

dat zijn deze schaaltjes http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30081467 . ik heb ook wel eens vlaschaaltjes gebruikt om te bakken

6

Ik heb 2 pindaschaaltjes aan elkaar daar bak ik de borstentaart mee....
Dan zitten ze gelijk aan elkaar vast en dan zijn ze ook beter te bekleden....;)
Heb ik eens gekocht voor

7

wat voor vulling gaat hier dan in heeft iemand het recept :P

8

Vulling bepaal je zelf (zie recepten op dit forum of kijk in je keukenkastje ;) )! Overigens is het heel leuk om borstentaarten te maken en de reacties...... Super!

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

9

oke nu ga ik een domme vraag stellen je moet toch een kapsel maken die in de oven moet ? en die schaaltjes kunnen toch niet in de oven ?

10 Laatst bewerkt door Ottolien (04-04-2009 15:28)

De blanda schalen van de Ikea zeker. Die van mij gaan vaak in de oven (ik vind de vorm zo fantastisch), daarna in de vaatwasser en ze zijn weer als nieuw.
Ik bak ook wel eens in ovenschalen (de langwerpige), gaat ook prima.

Ik gebruik voor de borstentaart, 2 blanda bollen van 12 cm en een langwerpige ovenschaal (25 bij 30 geloof ik). Iets bijsnijden en dat gaat ook goed.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

11

de vla schaaltjes van mij zijn van wit porcelein ? of namaak in iedergeval, maar die gaan gewoon de oven in en de blandaschaaltjes dus ook