Onderwerp: dubbelkoolzure soda

Hallo allemaal

Ik heb voor een recept van cupcakes dubbelkoolzure soda/baksoda nodig. Bestellen kan niet meer ivm de tijd en de drogist (Etos) heb ik al gekeken. Iemand nog een idee waar ik het kan krijgen?

Alvast bedankt!
Annemieke

2

Re: dubbelkoolzure soda

volgens mij kun je het bij de apotheek krijgen

Ze zijn mooi om naar te kijken.
Maar te lekker om te laten staan.

3

oh ja ook wel zuiveringszout genoemd

succes ;)

Ze zijn mooi om naar te kijken.
Maar te lekker om te laten staan.

4

Waar woon je?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Of de toko

Yep,bij de apotheek van het merk Gimborn,in een groen met wit doosje!!

7

maagzout wordt het ook wel genoemd

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

8 Laatst bewerkt door madhuri (01-04-2009 11:45)

ja Irene.

Dank jullie wel allemaal voor de snelle reactie. Ga ik morgen bij de apotheek langs!

Marianne schreef:

Waar woon je?

ik woon in Apeldoorn -> genoeg apotheken! Ben er vandaag toevallig nog geweest maar er totaal niet aan gedacht dat ze het daar ook zouden hebben....

11

Toch zou een Etos dit ook gewoon moeten verkopen, heb er bij een niet al te groot filiaal pas nog een pakje van gekocht: inderdaad merk Gimborn, donkergroen doosje. Je moet er wel even naar vragen, want het staat in de schappen achter de toonbank.

12

Volgens mij kun je bakingsoda ook vervangen door bakpoeder. Moet je alleen meer bakpoeder gebruiken. Heb ik gisteravond ook gedaan met koekjes...is prima gelukt.

Ik heb het gevonden! Een groenwit doosje bij de apotheek. Vanavond de bananencc's proberen te maken!
Allemaal bedankt!

14 Laatst bewerkt door G.I. Jane (28-03-2009 00:09)

Ik heb backing soda laatst gekocht bij een Turkse supermarkt, 100 gram voor 1 euro, dat gold ook voor 100 gram maanzaad en citroenzuur.

Valy schreef:

Volgens mij kun je bakingsoda ook vervangen door bakpoeder. Moet je alleen meer bakpoeder gebruiken. Heb ik gisteravond ook gedaan met koekjes...is prima gelukt.

Wat je zegt klopt helemaal, bakpoeder bestaat voor 40% uit backing soda en daarnaast uit een zuur en ma

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.