1

Onderwerp: hoe plak ik die palmboom stevig vast

Hallo,

Ik ga een afrikataart maken voor mijn zus en de palmbomen zijn al klaar. Nu is mijn vraag hoe ik die stevig vastplak aan afrika zeg maar.....
Met suikerlijm? Ik denk dat ik 'm dan zo lang moet vasthouden tot íe echt vastzit.
En daarna moet ik 'm ook nog vervoeren. Ik wil niet dat ie ontworteld is als ik op plaats van bestemming aankom.
Of vastplakken na het vervoeren?
Wie heeft een 'stevige' tip?

Groeten Ingrid

2

Re: hoe plak ik die palmboom stevig vast

Hoi Ingrid, is het de bedoeling dat ze in Afrika ;) zitten, dan kun je ze er gewoon insteken (in de taart dus) en eventueel een beetje icing rondom spuiten of gras zetten om het stevig te laten staan. Als je ze er echt naast wilt zetten dan wordt het wat moeilijker, ik heb zelf toen de palmbomen in een muffin gestoken (met groene marsepein bekleedt) en ook gras erom heen gedaan, dan ging goed, mocht je het willen zien, ze staan bij het moorse paleis (www.tartacadabra.nl).
Klinkt trouwens wel heel gaaf je taart, ben benieuwd!! En sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

o ja, dat kan ook nog, de palmboom er insteken. Dan moet ik wel de stam iets langer maken anders ben ik bang dat het meer op een varen gaat lijken.
Op het resultaat moet je nog een week wachten, maar de nijlpaardjes zijn al heel goed gelukt.
Mooie taarten staan er trouwens op je site!

Groeten Ingrid

4

Hoe lang heb je nog? Anders kun je misschien een stokje rollen van fondant met tylose of tragant en dat laten drogen, kun je ze daarmee in de taart steken?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5 Laatst bewerkt door Lara M. (11-02-2007 10:22)

Hoi Ingrid, spannend hoor nog een week wachten voor je taart ;) Ik heb trouwens voor de palmbomen de kinderkoekjes Langnekken gebruikt (tip van Inge van Taartopmaat) en daar had ik een stukje afgesneden want die zijn echt heel lang, maar misschien iets voor jou?
Bedankt voor het compliment! :)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"