1

Onderwerp: Kan ik deze gebruiken? (beetje spoed, straks al nodig)

Ik heb een vierkante vorm in de kast staan (ooit bij Xenos gekocht met koekjesvormpjes erin). Hij is maar 3 cm hoog en de zijkanten lopen schuin naar buiten. De grootste maat is 18 cm en de kleinste 16 cm. Kan ik hierin een kapsel maken? Ik heb biscuitmix van hier. Welke verhoudingen kan ik dan gebruiken? Is de zijkant niet te laag?

Alvast bedankt voor antwoorden!

2

Re: Kan ik deze gebruiken? (beetje spoed, straks al nodig)

hij lijkt mij erg laag. Heb je geen rechthoekige ovenschaal? Daar kun je ook een kapsel in bakken en die dan op maat snijden.

3

je zou hem kunnen ophogen met bakpapier wat je aan de zijkanten met boter/bakspray vastzet, maar je zegt dat tie schuin loopt en dat is weer lastig dan, ligt eraan hoe schuin.

verder kan je zoals irene schrijft ook een ovenschaal gebruiken of als je pannen heb die geen kunstof bevatten die gebruiken.

en de tabellen voor de maten staan in het vakje tabellen

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4

Bedankt voor de tips van een ovenschaal. Ik heb wel een kleine maat die daarvoor geschikt is. Dan ga ik die gebruiken. Maar hoe bepaal ik hoeveel beslag ik nodig heb?

5 Laatst bewerkt door christol (25-03-2009 13:11)

even opmeten en kijken in de tabel

desnoods als je er nog niet uitkomt hier even de maat opschrijven

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

6 Laatst bewerkt door Ilse501 (25-03-2009 13:33)

Ik heb een mooie hoge ronde schaal van 18 cm gevonden (ruim 8 cm hoog, wel schuine randen). Daar zal het zeker mee lukken (toch?). En dan heb ik meteen een reden om te gaan shoppen voor 1 of 2 vierkante vormen ;) Ik hou dan de tabel voor 16 cm aan (maat bodem schaal), want het taartje mag niet te groot worden.

7

en die bakvormen zijn duur! dan kun je beter even naar de lidl, daar hebben ze bakranden. heb je gelijk alle maten. of even op schlecker kijken. als je boven de 15 euro besteld betaal je geen verzendkosten!