1

Onderwerp: bisquitmix

hallo allemaal, ik wil weer wat gaan bestellen maar........
Ik weet helemaal niet of het me gaat bevallen of niet.
En dat is juist het treurige vind ik altijd, want dan bestel je van iets maar 1 kg en dan kan je over een paar weken weer 6 euro verzendkosten er tegen aan knallen omdat het toch best wel lekker was en dat je dus net zo goed 5 kg van het een of ander had kunnen nemen.
Nou... om een lang verhaal kort te maken, ik heb mijn vorige taarten gemaakt met gewone cakemix.
Ideaal en lekker.
Alleen minpuntjes: best duur( bij elke mix moet 1 pakkie boter, vier eieren)
                           kapsel blijft laag
                           Dus een tweede mix nodig om een hoge taart te krijgen.

Pluspuntjes: lekker compact
                  stevig om te bewerken
                  smaak vind ik lekker.

Nu vraag ik me af:
-Ik lees over de mix dat als je de deur van de oven opendoet dat de bisquitmixtaart dan inzakt.... ik ben een fanatiek ovenspieker en aangezien mijn lampje kapot is en hij soms harder gaat dan nodig moet ie weleens open....
Is dat echt zo dramatisch als je de deur open doet>?
-is de mix net zo schuimerig/droog lijkt het een beetje op de structuur van een sponsje?

Pfff veel vragen............
Vind het gewoon lastig, wil het wel proberen maar ben gewoon benieuwd hoe het proeft, bewerkt, bakt etc.

Re: bisquitmix

Ik heb ook eerst een pak van een kilo besteld, anders zit je inderdaad met zo'n megapak dat je niet opkrijgt als het tegenvalt.
Nou, ik kan je vertellen, ik heb meteen daarna een grote verpakking besteld. Het werkt geweldig, vind ik.  Mooie fijne, luchtige structuur. De eerste keer dat ik het doorsneed was ik echt verrast. Ik heb daarvoor ook veel cakes gebakken (niet voor de taarten, maar gewoon als cake) maar dit is veel fijner van struktuur.
Ik vind het heel fijn spul.

If live gives you lemons, make lemonade!

En de smaak? Lekker.
Ik heb hier wel eens gelezen dat het richting langevinger-smaak gaat en dat is inderdaad zo.

If live gives you lemons, make lemonade!

4

haha :) ik weet het niet hoor... ben zo bang dat het niet bevalt.en wat ik al zei het is zo zonde om telkens maar weer te bestellen want een kilotje is als het bevalt zo op natuurlijk

5

Ook hier een fanatieke mix gebruiker! Sinds een maand og 3/4 gebruik ik dit nu, naa een half jaar zelf de mis gemaakt te hebben, en ik vind hem geweldig! De structuur van het kapsel is mooi en de smaak heerlijk! Misschien kun je bij een medebakster uit de buurt een beetje overkopen en dan proberen?

6

ik ben ook zo'n ovenspieker, maar bij mij is de taart nog nooit ingezakt hoor, je moet gewoon de oven niet helemaal open doen maar een klein kiertje :P

7

dat zou een mogelijkheid zijn...

8

kaar waar woon je. dan kan je misschien bij iemand wat overnemen om uit te proberen, ik heb genoeg in huis en woon in schiedam

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

9

Ik woon in rotterdam :)

10

geef maar een mailtje als je naar schiedam wilt komen hoor!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

11 Laatst bewerkt door Ottolien (24-03-2009 22:36)

Tja, om te beginnen kan je ook een keer een pak mix van Soezie kopen (bij de Welkoop). Zo ben ik ook begonnen. Dan hoef je niet gelijk die verzendkosten te betalen.
Persoonlijk vind ik ze op elkaar lijken.
Als ik toch wat bestel in de shop dan bestel ik gelijk wat pakken mix. En dan moet je ook zeker de chocoladebiscuit een keer gaan proberen. Die is ook echt zalig!! (en alleen in de shop te koop geloof ik).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

12

Ehhh ik zou even gaan googlelen bij jullie in Rotterdam zit een grote taartenwinkel. Kan je zelf gaan kijken, en niks portokosten.
Succes!

Groetjes v. Annette.