1

Onderwerp: Crisco

Wie weet waar je Crisco kan kopen. Bij Planet Cake is het online niet voorradig. Ik heb op Crisco gegoogled, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Ik weet nu waar het ook voor gebruikt word en dat is niet voor bakken....:s
Verkopen ze het bij Ven/Sligro? Bij de Makro heb ik het nog niet gezien in ieder geval

2

Re: Crisco

Haha moest wel lachen: nieuwsgierig als ik ben heb ik ook effe gegoogled! En inderdaad dat kun je beter niet weten :S

Waar word crisco ook al weer voor gebruikt? was dat niet voor botercreme ofzo? En misschien is het ook iets voor de webshop?

hoi,

De Macro in delft heeft een apart amerikaans afdelinkje en daar hebben ze het.
andere macro zou je moeten bellen.

Succes,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

4

@carla
Crisco kan je o.a. gebruiken in je botercreme (ipv boter), flowerpaste, het soepel maken/houden van fondant, amerikaanse icing (blijft superwit) en het helpt ook goed als je je werkvlak ermee insmeert als je marsepein/fondant wil uitrollen zodat het niet blijft plakken.

5

Bij de jumbo supermarkten heb ik het ook zien staan.

Gr. Martine, Mijn taarten zie je op    klik-hier-maar         of-hier

6

Vroeger hadden ze het bij onze AH maar nu niet meer, misschien dat een andere AH het nog wel heeft? In Amsterdam ken ik wel wat adressen maar niet bij jou in de buurt. Bij Thomas Green kun je het bestellen www.thomasgreen.nl maar weet niet of je dan met verzendkosten zit.

7

Hahahahahaha, ik ben echt zooo nieuwsgierig altijd...
En heb dus ook even gegoogled... :D
Haha, inderdaad heeeel iets anders...

Ik ken Crisco eigenlijk helemaal niet...

8

Hoi,

Ik haalde het altijd bij een kleine toko. Ik weet niet of er eentje in de buurt is, maar wie weet. In ieder geval succes.

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

9

Ik heb het laatst mee genomen bij de Macro in Nieuwegein. Daar hebben ze tegenover de groente/fruit afdeling een schap met Amerikaanse producten. Ik ben er heel erg blij mee! Het werkt echt super!

Heb maar niet gegoogled, volgens mij wil ik het niet weten ;-)

Kijk voor al mijn taarten op:
de taarten van Anne

10

Ik heb er ook even google op los gelaten...hihi
Een veelzijdig product kan je wel zeggen.Dus in die sector is het ook nog te halen als het overal op is. ;)

11

Tja kon er wel iets bij verzinnen maar toch even gekeken! Toch wel handig zo'n lederen crisco houder voor aan ons schort als we de fondant staan uit te rollen!!!! En voor de grootverbruikers onder ons.........ze hebben blikken van 1.5 kg, weten we dat ook weer!

12

ik woon in helmond.. ik heb bij de toko, de jumbo en AH gezocht... die hebze niet meer....  help.... ik heb die nodig....

13

Zoektocht gaat verder. Sligro/Ven en Makro in Amsterdam hebben ze het niet. Jumbo zit niet in de buurt. Weet nog wel een toko...

14

Hahaha, ik moet wel lachen om al dat gegoogle! :D:D
Ik ben dus niet de enige die haar nieuwsgierigheid niet in bedwang kan houden, haha ;)

15

Haha, ook even gegoogled...
Ze hebben het ook in de webwinkel van American Goodies: http://www.americangoodies.nl/catalog/i … p?cPath=87
Ik weet alleen niet hoe snel ze dat eventueel kunnen bezorgen.
Ik heb ook nog wel een pot staan (453 gram) die ik je kan toesturen, maar dat zal pas maandag zijn, dan heb je het dinsdag op z'n vroegst in huis.
Laat het maar even weten.

Groetjes, Jos

16

Inplaats van crisco. wat kan ik bruiken voor fondant uit te rollen?

17

Een blok plantaardig frituurvet kun je ook gebruiken ipv Crisco. De smaak en structuur zijn wel anders, maar voor dat kleine beetje wat je nodig hebt om je fondant uit te rollen is dat niet erg. Daar merk je niks van. Als je er amerikaanse botercreme van wilt maken proef je wel het verschil vind ik.

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

18

hoi Lonne, bedankt  he....

19

@jose; Bedankt voor het googlen. Ik ben geslaagd bij een Orientaalse groothandel naast de Makro in Amsterdam. Ontzettend bedankt voor het aanbod, je eigen voorraad door te sturen. Echt super lief!!!

20

Bij Piece of Cake verkopen ze kleine potjes Trex. Dat is ongeveer hetzelfde als Crisco, maar dan niet zo'n megapot. Voor een euro of 2 geloof ik. Staat niet op de site maar ze hebben het wel in de winkel en je kan dat wel meebestellen per post, even een mailtje of telefoontje doen. Werkt erg fijn.

Groetjes Vivian