1

Onderwerp: te zoet?

Even een vraagje; als ik mijn taart met marsepein bekleed wat is dan een lekkere vulling? Het moet niet te zoet worden lijkt mij.
Zelf dacht ik aan het recept van mascarpone met jam of vruchten er door.

Kan dat ook aan de zijkanten gesmeerd worden, zonder de vruchten, en dan de marsepein er over?

En hoe krijg je de marsepein zo mooi glad en strak over je kapsel?

Ik lees veel over "zwetende" taarten. Wanneer gebeurd dit?

groetjes Loes

2

Re: te zoet?

fondant gaat vaak zweeten als je het in de koelkast zet
hoe marsepein het in de koelkast doet weet ik niet
je kunt jam goed gebreuken om in te smeren maar dan kun je het beste perzik gebruiken
rode jam komt door de marsepein heen
mascapone met jam is erg lekker er tussen
ik gebruik vaak bavoise er tussen
vlak bij groningen zit matsloot (bij hoog kerk)daar heb je een een brood boerderij daar hebben ze heerlijk baviose moeilijk woord
je hoeft er alleen slagroom in te doen en er zijn veel smaken ik heb met 2 taarten gemaakt
1 met rode bos vruchten en 1met citroen die is niet te zoet
ik hoop dat je er wat aan hebt

3

Re: te zoet?

Ik denk dat je beter geen mascarpone onder de marsepein kan doen. Je moet iig zorgen dat er geen 'nat' iets tussen komt. Want dan gaat je taart ook zweten en doorlekken. Het best is botercreme (zonder melk/water) of jam.
En je taart bekleed met marsepein, fondant en RI gaat meestal zweten in de koelkast. Er zijn wel voorzorgsmaatregelen te nemen maar dan moet je even zoeken op het forum

4

Re: te zoet?

ik gebruikt mestaal jam met citroen sap er bij.  lekker fris.... ik vindt lekker opplosen voor zoetig eten

5

Re: te zoet?

Wat ik het meeste in de taarten doe is, framboos light jam met een laag baketbakkersroom. Is totaal niet zoet en ergggg lekker!!!

Groetjes Carolien

6

Re: te zoet?

bij de albert hein hebben ze sinaasappel jam, ook lekker fris. en kun je natuurlijk combineren met marscepone of monchou of iets dergelijks of gewoon met een beetje aardbeien jam er doorheen als laag
Succes

Gr Mirjam