1

Onderwerp: barbiemoldvraagje

Ja hoor, het gestumper met een tulband is over en ik ga voor het eerst met mijn barbiemold aan de gang.....maar 16 tot 20 stukjes uit dat ding?

Doen jullie er halverwege het vullen een kartonnetje tussen ofzo? zodat je 2 lagen krijgt? anders heb ik geen idee hoe je er 16 stukken uitkrijgt

Alles goed???? nee 3 fout

2

Re: barbiemoldvraagje

Ik doe er nooit een stukje karton tussen....
Maar ik vind 16 stukken toch ook wel veel....
Misschien moet je er een ondertaart bij doen....;)

3

Ik doe er dus wel een kartonnetje tussen.
A omdat het anders wel heeeeeel lange stukken worden en
B zodat je er wel 16 stukken uitkrijgt......namelijk 4 uit het bovenste gedeelte en 12 uit het onderste gedeelte van de taart :D

Groetjes Angelique

4

Knubje schreef:

Ik doe er dus wel een kartonnetje tussen.
A omdat het anders wel heeeeeel lange stukken worden en
B zodat je er wel 16 stukken uitkrijgt......namelijk 4 uit het bovenste gedeelte en 12 uit het onderste gedeelte van de taart :D

ja, dat worden anders van die hompen, ik ga ook voor het kartonnetje :D maar wilde ff backup :lol:

Alles goed???? nee 3 fout

5

ik heb hem ook wel eens gemaakt en wij snijden dan lange dunnere plakken.
ze passen alleen lastig op de schoteltjes dan

Hallo,
Ik wil voor de verjaardag van mijn dochter ook een barbietaart maken met behulp van een tulbandvorm. Moet er in de grote vorm dan ook een kartonnetje? Hoeveel stukken haal ik uit een barbie+ondertaart zoals in de howto hiernaast beschreven?

Alvast bedankt!

7

Ik heb er geen kartonnetje tussen gedaan en ook wij hebben gewoon dunne lange plakken,net als Marleen. Zo  heb je wel meerdere vullingen in 1 stukje....erg lekker. Iets onhandig qua lengte,maar het gaat wel hoor.

8

Lune, kartonnetje is echt aan te raden. Ik heb de magic mold (is wat hoger dan de wondermold), maar het aantal stukjes haal je er echt wel uit (bij mij 6 uit de bovenlaag en 10-12 uit de onderlaag). De klanten vinden het supermakkelijk aansnijden. Ik doe zelf ook een laag marsepein onder de 2 tussenkartonnetjes, zodat het eigenlijk 2 taartjes op elkaar zijn en het bezoek van de onderlaag ook gewoon taart met marsepein heeft.

Groet, Jolanda