1

Onderwerp: ganache taart

hoi

ik ben zondag jarig en wil daarvoor een appeltaart maken en een taart met marsepein. maar ook voor het eerst een taart met ganache overgoten.

nu wilde ik deze vanavond of morgenochtend maken. maar hoelang blijft deze lekker en hoe bewaar ik hem dan (koelkast?)

kan ik hem vanavond al maken of adviseren jullie om het morgen of zelfs zondag pas te doen?

groetjes kim

2

Re: ganache taart

Ik heb het gevoel dat de ganache taart langer vers blijft doordat de chocola afsluit. Ik denk dus ook dat je beter de ganache taart als eerste kan maken.
Daarna zou ik de marsepeinen taart doen, omdat ik vind dat de appeltaart het snelste oud proeft.

Ik denk niet dat je het redt om ales op zondagochtend te maken. En las het lukt is het met zoveel stress dat je niet echt meer geniet van je verjaardag, maar dat is mijn persoonlijke ervaring!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

ja dus morgenochtend de ganache taart middag de marsepeinen

en dan zondagochtend de appeltaart! (die is ook het makkelijkst en kan manlief helpen)

ik wist niet of ganache goed afsluit! maar volgens jou wel dus? beter als marsepein?

4

ik had voor vandaag ook een ganache een marsepein en een slagroom staan voor een betstelling.  Ik heb eergister de marsepein gedaan, gister de ganache en vanmorgen de slagroom.

de ganache is makkelijker dan je in eerste instantie zou denken, zit veel minder tijd in dan de marsepein. dus kan je inderdaad op dezelfde dag wel doen, maar anders maakt het niet zoveel uit, zowel marsepein als ganache sluiten heel goed af, blijft echt wel vers!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

5

oke het is de eerste keer ganache voor mij dus ie doe ik dan wel eerst want dan slaapt mijn dochtertje en kan ik er even lang voor gaan staan
!