Onderwerp: eindelijk rolfondant in België, en nu?
Hallooo allemaal,
eindelijk heb ik in Belgi
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » eindelijk rolfondant in België, en nu?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallooo allemaal,
eindelijk heb ik in Belgi
Waar heb je hem gekocht, hoeveel heb je ervoor moeten betalen, welk merk is het?
De houdbaarheidsdatum staat als het goed is op de emmer. Je kan er ook koekjes, cup-cakes mee versieren en natuurlijk 3-d figuurtjes mee maken. Ohja het belangrijkste vergeet ik nog: veel taarten ermee bekleden. (kleuren met kleuren-pasta/gel)
Succes ermee!!
ik heb het kunnen bestellen in Aarschot, voor 5 kg moet ik 26.20 € betalen, ik ga het volgende week halen, ik weet echt niet van welk merk het is, ook weet ik dus ook niet de houdbaarheidsdatum, maar het zal toch wel een paar maandjes zijn zeker? zou je het ook kunnen kleuren met de voedingskleurstof die ze in carrefour verkopen, zo een vloeibare?
groetjes
hoi
Vet dat je een grote emmer kon bestellen valt wel mee de prijs omdat je 5 kg krijgt.
Zal wel lang houdtbaar zijn, zolang je het goed afsluit en op een droge koele plek neerzet !!!!! En je kan het gewoon kleuren met kleurstoffen die je wil, ik zou als je iets wil gewoon wat eruit pakken en dat kleuren !!!!!
Veel succes,
Groetjes,
Manika
Wat ik altijd doe is de vijf kilo verdelen in pakketjes van 500 gram (met handschoenen aan).
dat doe ik dan ik huishoudfolie(niet te zuinig) en stop het daarna weer in de emmer.
het is echt heel lang houdbaar als je het goed verpakt.
als ik een taart ga doen haal ik eeen pakketje te voorschijn en kleur het dan pas.
succes ermee.
Saskia
Hoi Saskia,
Dat is slimme tip om 5 kg te verdelen in pakketjes van 500 gram !!!!! Daar had ik niet aangedacht.
hoi snoeper,
ik ben ook een belgske en vind het ook moeilijk om aan enkele ingredie
Bij BEUK op de straat richting sint lambrechts herk vind je vanalles. Dat is een bakkersgroothandel. een stukje voorbij de Delhaize. Er zou daar ook rolfondant zijn .
Zelf heb ik dat daar nog niet gekocht.
Veel plezier met je eventuele aankopen.
Bedankt allemaal voor de tips, ik zal er zeker rekening mee houden.
Karine, ik ga u de nummer geven van de persoon bij wie ik het besteld heb. Ik weet zelfs zijn naam niet, maar ja, hier is de nummer: 0475 80 47 34. En mijn excuses, ik heb verkeerde info gegeven, ik heb het besteld in Herentals, sorry. Driesen Paul bvba is het denk ik. Ik heb het via de goudengids online gevonden, ik heb als rubriek bakkerijen - bakbenodigheden gekozen en dan de provincie geselecteerd, dan krijg je een aantal keuzes, en dan maar bellen. Misschien dat je op deze manier iets meer te vinden kunt krijgen.
groetjes
Ja, ik heb bij BEUK rolfondant gekocht, Pettinice, 1 kg. Nog niet gebruikt. Daarvoor ging ik ze (marsepein en rolfondant) bij een bakker halen die voor mij ook speciaal een emmer moest bestellen, ik kon het wel per kg krijgen. Maar als die Pettinice goed werkt ga ik die wel blijven gebruiken.
Marsepein heb ik gevonden in een bakkersgroothandel in Bilzen.
Als je marsepein bij de bakker haalt kan je vragen of hij het ook voor decoratie gebruikt en of het geschikt is om uit te rollen. ANders heb je hetzelfde probl met die uit de supermarkt (die idd niet bruikbaar is).
Kristien
5 kilo is toch zo op???????
ik heb nog maar een beetje over en ik maak van de restjes bloemetjes,vlindertjes ( maar die van icing vind ik persoonlijk mooier) figuurtjes etc.
gewoon in een bakje bewaren als het gedroogd is.
mijn ervaring is dat het met vloeibare kleurstof te plakkerig wordt, ikzelf vind daarom de gels het fijnste werken.
Maar je kunt natuurlijk altijd poedersuiker erdoor kneden.
Ik heb zelfs ooit geprobeerd de fondant in de magnetron te verwarmen, water erbij
en toen spuiten
het resultaat viel me niet tegen
ik koop hem ook in belgie, bij marco bakker in kontich. zijn nummer is 03/457 03 95. hij bestelt ze en een week later kan je ze gaan afhalen. 32 euro voor 5 kilo. en het is de lekkerste die ik ooit heb gegeten/geroken. 't is van het merk leman. het zit in een doos in een plastic zak en als je die elke keer terug goed dicht doet blijft hij mals hoor.
en het gaat idd goed vooruit dus echt heel lang zal je er niet mee doen.
zelfs met de vloeibare kleurtjes van carrefour (merk vahin
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » eindelijk rolfondant in België, en nu?