1

Onderwerp: lang houdbare slagroom, dulche de leche vraagje!?

ik heb even gezocht op het forum voor vullingen die buiten de koelkast houdbaar zijn. ik moet waarschijnlijk een bruidstaart voor 120 personen maken. nu heb ik de link al gevonden, maar vroeg mij het volgende af.
bij de supermarkt heb je van bijv. friesche vlag lang houdbare slagroom. hij staat dan in het rek bij de koffiemelk, dus niet in de koeling. als ik deze nu opklop, kan hij dan nog steeds buiten de koelkast bewaard worden?? heeft iemand hier ervaring mee. dit zou volgens mij geweldig zijn, want dan kunnen ook de grotere taarten gewoon gevuld worden met bavarois (van de webshop dan).
en dulche de leche, kan dat ook buiten de koelkast??
alvast bedankt!

2

Re: lang houdbare slagroom, dulche de leche vraagje!?

ooooo, verkeerd geplaatst, sorry!

3 Laatst bewerkt door Adrienne (19-03-2009 18:05)

lise schreef:

en dulche de leche, kan dat ook buiten de koelkast??

Hoe toevallig is dat: ik had net dezelfde vraag vandaag!! Ik lees dus even mee :)

* Heb helaas geen antwoord op je andere vraag ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

de houdbare slagroom moet je ook eerst koelen wil je die kunnen opkloppen. Ik denk dat de 'houdbaarheid' vooral bepaald wordt door de manier van verpakken (conserveren), eenmaal open geldt niet meer en is het (denk ik) net als gewone slagroom

5

verliefdmeiske schreef:

de houdbare slagroom moet je ook eerst koelen wil je die kunnen opkloppen. Ik denk dat de 'houdbaarheid' vooral bepaald wordt door de manier van verpakken (conserveren), eenmaal open geldt niet meer en is het (denk ik) net als gewone slagroom

de langhoudbare slagroom is verder verhit (conserveren). hierdoor smaakt hij iets anders en zijn er minder bacterieen aanwezig, ook na het opkloppen. dus volgens mij heeft het niet veel te maken met de manier van verpakken en kan het dus wel, maar ik wil het wel zeker weten. het opkloppen doe ik trouwens altijd ongekoeld. hij wordt dan wel niet zo heel stevig, maar vermengd met bokkepootjes is hij stevig genoeg.
wie help mij verder!!

6

verliefdmeiske schreef:

Klopt! Ook houdbare slagroom bederft snel buiten de koelkast.

Groetjes, Jozien.

PS: heb je vraagje even verplaatst :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

dulce de leche kan je wel een hele tijd bewaren, ik zou het wel in de koelkast doen. nu heb ik het wel over kant en klare dulce de leche die ik koop