1

Onderwerp: Jozien

Nou,

Laat ik me dan ook maar even voorstellen. Ik ben Jozien, getrouwd met Olaf en heb drie kinderen: Thomas (9) Wouter (7) en Roosmarijn (4). Druk maar gezellig, drie kinderen vind ik. Daarnaast werk ik 24 uur per week, verspreid over 4 dagen. Ik  werk voor een werving- en selectiebureau dat psychologische tests en vragenlijsten maakt en ik onderzoek of deze tests ook goed 'werken'. Verder doe ik veel voor de Ouderraad van mijn kinderen, ik zit in het bestuur en in de overblijfcommissie.

Mijn jongste zit nu 3 maanden op school. Sindsdien heb ik een halve dag helemaal voor mezelf alleen, heerlijk vind ik dat! ...Ik merk dat ik  meer energie heb omdat het nu rustiger is thuis, en die kon ik dus in een nieuwe hobby steken :) Is vrees ik alleen dat het een stevige verslaving is geworden intussen.....

Ik kwam ook op deze site terecht door mijn jongste; toen ze vier werd wilde ik een bijzondere taart voor haar maken. Op weg naar de creche fietste ik elke dag langs Oldenhof, een mooie kookwinkel, en daar stond de Wondermold in de etalage. Die moest en zou ik hebben. Maar ik wilde graag wat tips over hoe je van zo'n ding nu een echte barbietaart kon maken, en zo kwam ik hier terecht. Ik vond het maken van de taart helemaal supergeweldigfantastisch! Ik was verkocht, ik heb  inmiddels al weer een stuk of 10 taartjes gemaakt. Ik word heel rustig van taartjes maken, kan alle spanning lekker van me af laten glijden (als het een beetje lukken wil dan...)

Maar ook het forum is heel verslavend. Ik kan meestal niet slapen zonder mijn dagelijkse portie 'taartje kijken'. :D Ik kan zo heerlijk wegdromen bij de prachtige taarten die hier voorbijkomen....En ik vind de sfeer op het forum ook heel erg prettig! Iedereen is altijd aardig voor elkaar,  ook heel behulpzaam en medelevend.....

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

2

Re: Jozien

Gezellig Jozien,

Nog een "taarten-gek" uit Hilversum! Ik lees op het forum wel meer dat plaatsgenoten elkaar met raad en daad bijstaan, dus wie weet?

Tot taarts,

Yvonne

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Re: Jozien

Hallo Yvonne,

Inderdaad leuk! Zie net dat we ongeveer even oud zijn en onze kinderen ook (al heb er dan een derde bij). Grappig hoor. Ga jij toevallig ook naar het Lentetaartenevenement in maart? Dan kunnen we misschien samen reizen....

Groeten, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Re: Jozien

Hallo Jozien,

Ik krijg toch ook hoe langer hoe meer zin om te komen naar het LTE! Welke workshops ga jij doen, Wendy en ...? Want misschien is het dan toch leuk als we er ook een gezamelijk kunnen doen?

Mail me anders maar even via het formulier.

Tot taarts,

Yvonne

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Re: Jozien

Hoi Yvonne,

Is mijn mailtje nog aangekomen?

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Re: Jozien

Hallo Jozien,

Ik heb net even mezelf ge-emaild en dat komt ook niet aan, dan toch maar even hier! Mijn e-mailadres klopt wel, dus vreemd...

Ik heb mezelf aangemeld voor het icing-spuiten en roos maken en ben nu in afwachting van een bevestigingsmailtje zodat ik de inschrijving compleet kan maken door het geld te storten. Ik hoop dat ik er nog bij kan!

Als het definitief is, zal ik het wel melden, jouw proberen te mailen bijvoorbeeld. Natuurlijk lijkt het me dan een goed idee om samen te gaan rijden!

Beneden is een pippi-taart in wording, tot nu toe gaat het prima, ik heb nog nooit zo'n mooie hoge taart gehad!

Tot taarts,

Yvonne

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

Re: Jozien

Hoi Yvonne,

Ik zag dat ik mijn e-mailadres niet goed had ingevuld :o . Foutje.... Heb een testje gestuurd, mail me even als ie binnenkomt, ok? Leuk dat je ook gaat naar het LTE, kunnen we samen....
Ben benieuwd naar je Pippitaart! Ik heb zelf gisteren een welkom thuistaartje gemaakt voor mijn man die afgelopen week in Amerika zat. Was een ramp, ging voor geen meter. Maar goed, we gaan m zo aansnijden....Ik zal m posten, inclusief het verhaal.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8 Laatst bewerkt door tom poes (10-02-2007 23:56)

Re: Jozien

l

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

9

Re: Jozien

Hoi Yvonne, ik heb m, nu meteen wissen! (optie bewerken) Marianne adviseert altijd om je mailadres niet op het forum te zetten, er wordt wel eens gevist op het forum naar adressen en dan krijg je stapels spam....

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

10

Re: Jozien

hoi jozien

je vroeg wat voor boekje het was met die spuittechnieken.
nou het is een boekje van wilton cake decorating beginner's guide
step by step instructions. Er staat in hoe je het beste de taart kan bakken en hoe je hem het beste doormidden kan snijden. allerlei spuitmondjes laten ze zien, wat ze doen, en hele leuke taart iedeen staan erin, met de bedoeling dat je zelf je fantasie
de vrije loop moet laten. hij is wel in het engels, maar laat dat de pret niet drukken.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes bianca

11

Re: Jozien

Dank je wel, Bianca!

Klinkt goed. Binnenkort ga ik naar Saskia (Dutch decorator) voor een cursus. Eens kijken of werken met icing wat wil worden bij mij....

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

12

Re: Jozien

hoi jozien

wat een leuk filmpje was dat over die amerikaanse taartenbakster.
ik vond die vis heel erg leuk gedaan.
ik ga in juni voor een vriendinnetje van mijn oudste dochter een taart maken
ze wou een blauwe met een megagrote groene m in het midden
en smarties aan de zijkanten.
als jij naar die cursus toe gaat mag ik dan heel veel vragen stellen over
die icing, want ik wil ook heel graag leuke  dingen ermee doen.
zo heb ik laatst in een boekje een prinsessenkasteel gezien die ik graag wil
gaan maken, maar die is met icing gemaakt.
die staat trouwens in dat boekje waar we het laatst over hadden.

gr bianca

Re: Jozien

Ha jozien,
heb dit berichtje per toeval ontdekt ha ha natuurlijk wordt dat icing spuiten wat!
Je zult zien als je eenmaal de kneepjes hebt geleerd (en een beetje geoefend hebt) dat het super gaat.

groet,
saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!