1

Onderwerp: taartzaag

Beste forummers,

Kan iemand mij uitleggen hoe de taartzaag van de webshop werkt? Want als ik het plaatje zie, dan zie ik het nog niet voor me hoe dat gaat! Kun je hem in hoogte verstellen zodat je de taart 2 keer kan doorsnijden. Beweeg je het hele ding heen en weer om te 'zagen' of trek je hem als het ware door je taart?

Ik lees lovende berichten over de zaag en het lijkt me reuze praktisch. Na wat uitleg kan 'ie mischien bij mijn volgende bestelling!

Vast bedankt!
Tot taarts!

Yvonne

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

2

Re: taartzaag

Je hebt het ijzeren handvat met daartussen het ijzerdraadje wat je in hoogte kan verstellen.

Plaats dit op de juiste hoogte en houd de taart tegen en zaag hem rustig door de taart heen.

Vervolgens plaats je het ijzerdraad een paar tandjes lager of hoger, net wat je wilt en je doet hetzelfde.

Je beweegt hem wel heen en weer om de taart door te zagen

Mijn taartjes:  http://www.mijnalbum.nl/Album=RAZZCJK4
Mijn concertfotografie: www.dutchrosestudio.com

3

Wat ik zelf wel altijd doe is een 'inkeping' maken met een mes, anders kom je soms slecht door de buitenkant.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Echt ideaal gereedschap hoor!! ;)

5

Echt geweldig dat ding. Kan niet meer zonder.

6

Ik vind het ook fantastisch, anders heb ik de neiging heel erg scheef te gaan !

7

ik heb hem ook sinds kort, maar ipv de draadjes te verzetten, keer ik de taart gewoon om en meestal hoef ik de draadjes dan niet te verzetten en kan hem gelijk voor de 2e keer doorzagen

8

Ik snij ook altijd even met een steakmes een inkepinkje waar ik begin met zagen. Doe ik trouwens ook als ik bijna door de taart heen ben, het laatste stukje zeg maar. Anders brokkelt het soms een beetje af.

Succes!
Groetjes, Jos

9

Dus hij is wel echt handig? ik ben altijd een beetje bang om geld uit te geven aan iets dat je dan uiteindelijk in de kast laat staan omdat "met het handje" in de praktijk sneller of makkelijker gaat, maar dat is met deze zaag dus niet?
ik heb nl al een kast vol met van die hele handige dingen die ik dus nooit gebruikt heb :O

greetings, Natas

10

Die zaag is echt makkelijk ik heb hem al een hele tijd en gebruik hem altijd! Enne spullen die je nooit gebruikt misschien kun je ze aanbieden of ruilen in de rubriek: vraag en aanbod! (dan kun je weer andere handige spullen aanschaffen :lol: :lol: )

11

Pas geleden liet ik mijn werkbeschrijving aan een vriendin zien. En ze vroeg; "jee, hoe krijg je zo'n taart zo netjes doorgesneden dan?"
"Met een taartenzaag natuurlijk!", zei ik.
"Ja, maar die moet je maar net hebben", zei ze.
Dus als je meerdere taarten bakt is hij zeker handig!! :Y