1

Onderwerp: 5 lagen bruidstaart dubbele kartonnetjes of boards ertussen?

Hallo allemaal,

Tot nu toe pas gestapeld tot 3-hoog dus ik wilde ff checken of ik de gewone kartonnentjes (dubbellaags natuurlijk) ook voor  hoog kan gebruiken? of is het verstandiger de 4 mm board te gebruiken?

Mmm das pas lekker!

Re: 5 lagen bruidstaart dubbele kartonnetjes of boards ertussen?

je kunt ook van die cut edge dingen ertussen doen. die staan geloof ik ook bij taartkartons op de site

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik ga over een poosje ook een 4 laags stapeltaart maken en was van plan dit met taart karton te doen.
Waarom kan je beter cut edge dingen gebruiken? Of een cake board? Verdeelt dat het gewicht beter?

4

interessante vraag, lees even mee ben ook benieuwd naar tips om te stapelen dat durf ik niet namelijk

ik stapel normaal altijd met dubbele kartonnetjes ertussen. gaat altijd goed. maar ik weet dat voor extra stibiliteit je ook cut edge cards kunt gebruiken. zijn ook stuk goedkoper dat de drums of boards

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

tipseytaartje schreef:

ik stapel normaal altijd met dubbele kartonnetjes ertussen. gaat altijd goed. maar ik weet dat voor extra stibiliteit je ook cut edge cards kunt gebruiken. zijn ook stuk goedkoper dat de drums of boards

Ik kan die cut edge cards niet vinden, heeft iemand een  linkje voor mij...? dan weet ik wat jullie bedoelen

Mmm das pas lekker!

7

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2118

Ik was zelf ook benieuwd daarnaar en heb ze gevonden!

8

Wat is het voordeel van die cut edge dingen ten opzichte van dubbele kartonnetjes? Gewoon meer stevigheid?

9

Ik gebruikte de cut edge ook dubbel, omdat de onderkant gewoon kartonnig is. Dat hoeft dus helemaal niet begrijp ik uit jullie commentaar? Wordt het dan geen bende aan de onderkant?

10

annahage schreef:

Ik gebruikte de cut edge ook dubbel, omdat de onderkant gewoon kartonnig is. Dat hoeft dus helemaal niet begrijp ik uit jullie commentaar? Wordt het dan geen bende aan de onderkant?

Ik pak ze in in plasticfolie :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

11

Maar vanaf hoeveel lagen gebruik je dan zon cut edge?

12

Jozien schreef:
annahage schreef:

Ik pak ze in in plasticfolie :)

Waarom bedenk ik zulke dingen toch niet meteen zelf? zonder dit forum......werd het nooit wat met mij

13

Goeie tips allemaal! Thanks!

Mmm das pas lekker!

14

Ik gebruik boards vanaf 4 lagen... Voor de zekerheid.
Maar die cut edge-dingen ken ik nog niet, dat lijkt me ook wel wat :)

Mijn website: Presentaart