1

Onderwerp: Iets minder zoets, maar toch bekleden?

Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik ben nu een paar weekjes bezig met de taartelarij en vind het super gaaf om te doen!
Nu heb ik echter een man en zoon die het zoete van marsepein en fondant wat t

"Kleine muisjes hebben kleine wensjes, beschuitjes met gestampte mensjes" (John O' Mill)
Groetjes Natasja S

2

Re: Iets minder zoets, maar toch bekleden?

Ik zou eigenlijk niet iets anders weten, ik heb ook nog niet zo heel veel ervaring. Maar ik weet wel dat er tussen de verschillende merken fondant en marsepein ook weer veel smaakverschil zit. Het is ook een kwestie van uitproberen, welk merk is het lekkerste en werkt het fijnste. En ook de combinatie van je vulling doet veel.

Groetjes Carin
CakeSensation

3

Ik gebruik zelf altijd marsefond. Marsepein en fondant 50-50 mengen, errug lekker. Maar als ze marsepein en fondant niet echt lekker vinden weet ik niet of dit een goed optie is.

4

linda1 schreef:

Ik gebruik zelf altijd marsefond. Marsepein en fondant 50-50 mengen, errug lekker. Maar als ze marsepein en fondant niet echt lekker vinden weet ik niet of dit een goed optie is.

Dit heb ik dit weekend ook voor het eerst gebruikt, en het is inderdaad heerlijk, dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Volgens onze bakker mag je nl niet die twee door elkaar doen kan niet met de smaken zegt hij. Maarre bakkertje je hebt het goed mis.
Och en als ze het niet lekker vinden halen ze het laagje bekleding er toch af voor ze het stukje taart opeten. De binnenkant is ook erg lekker.

Groetjes Carin
CakeSensation

5

Hier had ik hetzelfde probleem, iedereen vond het toch wel zoet en houdt niet van marsepein.
Nu heb ik vorig jaar een keer de marsmellow fondant gekocht. Heel gek, het klinkt nog zoeter maar iedereen is er weg van. Ik had de kersttaart ermee bekleed en al een extra grote gemaakt. Binnen korte tijd was het op zeiden mijn kids en ik kreeg van de kids (klasgenootjes) zelfs complimentjes, en dan werd er bijna steevast bij gezegd, ik hou nooit van marsepein, maar dit was heel lekker.
Helaas moet je het wel per 2,5 kilo kopen. Dat hield mij tegen, maar nu kan het me niet groot genoeg zijn die verpakking!!!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

je kunt hem nog op z'n americaans met BC/ Icing bekleden
Maar ik vermoed dat dat net zo zoet is :lol:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

Ik heb bij mijn laatste bestelling hier de chocoladefondant meebesteld, werkt echt heel fijn (scheurt ook niet snel bij het bekleden, is heel elstisch).
De smaak vind ik erg lekker, niet al te zoet.

Het enige nadeel is natuurlijk dat het bruin is... :D
er valt niet aan te kleuren :9

de mmf heb ik nog niet geprobeerd van hier (als ik het zelf maak is het toch wel erg zoet)

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

8

Oh dank jullie wel voor de tips!

Marsefond vind ik zelf ook heel erg lekker, maar mijn mannetjes (nou ja, 2 van de 3) vindt ook dat te zoet, helaas..... :(

Ik wist niet dat je mmf ook zo kon kopen... dat ga ik zeker eens proberen!
En de chocolade fondant is ook een goede optie, want chocola lusten ze wel!!!!!

Super bedankt voor het meedenken!!

"Kleine muisjes hebben kleine wensjes, beschuitjes met gestampte mensjes" (John O' Mill)
Groetjes Natasja S

9 Laatst bewerkt door Tweety1974 (16-03-2009 18:11)

a ik zie dat iemand al MMF en chocofondant heeft gezegd. Daar ben ik een liefhebber van, want marsepein lust ik niet :D

Alleen, de chocofondant moet je wel mengen met fondant/marsepein want het is heel stug om mee te werken tenzij je echte spierballen hebt ;)

Groetjes Tweety!

10

Heb je al wat zuurdere vulling geprobeerd? En afsmeren met bc met citroen er door? Vond ik echt lekker fris als tegenhanger voor al het zoet.

11

kiwi schreef:

Heb je al wat zuurdere vulling geprobeerd? En afsmeren met bc met citroen er door? Vond ik echt lekker fris als tegenhanger voor al het zoet.

Oh dat is ook een goeie!
Zuurdere vullingen heb ik al geprobeerd, maar nog niet in de bc! Thanks!

Groetjes Natasja S

12

Ik dacht dat ik met zoveel reacties niks meer had toe te voegen, maar ik heb toch nog wat: chocolate leather. Dit maak je zelf met gesmolten chocola en glucose, je krijgt dan een soort kneedbare chocolade. Is en blijft zoet, maar wel heel anders dan marsepein of fondant en een aanrader voor liefhebbers van chocola. Het is met elk type chocola te maken, dus wit, melk of puur en als je een kleurtje wilt neem je wit en gebruik je kleurstoffen op oliebasis, bijvoorbeeld candy color van Wilton.
Hier is het recept:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=13162

En zo ziet het eruit:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PG3HMECQ.jpg

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

13

Jozien schreef:

Ik dacht dat ik met zoveel reacties niks meer had toe te voegen, maar ik heb toch nog wat: chocolate leather. Dit maak je zelf met gesmolten chocola en glucose, je krijgt dan een soort kneedbare chocolade. Is en blijft zoet, maar wel heel anders dan marsepein of fondant en een aanrader voor liefhebbers van chocola. Het is met elk type chocola te maken, dus wit, melk of puur en als je een kleurtje wilt neem je wit en gebruik je kleurstoffen op oliebasis, bijvoorbeeld candy color van Wilton.

Heey dat is ook geen gek idee!
Dat ga ik zeker uitproberen! Bedankt!

Groetjes Natasja S