1

Onderwerp: Iets minder zoets, maar toch bekleden?

Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik ben nu een paar weekjes bezig met de taartelarij en vind het super gaaf om te doen!
Nu heb ik echter een man en zoon die het zoete van marsepein en fondant wat t

"Kleine muisjes hebben kleine wensjes, beschuitjes met gestampte mensjes" (John O' Mill)
Groetjes Natasja S

2

Re: Iets minder zoets, maar toch bekleden?

Ik zou eigenlijk niet iets anders weten, ik heb ook nog niet zo heel veel ervaring. Maar ik weet wel dat er tussen de verschillende merken fondant en marsepein ook weer veel smaakverschil zit. Het is ook een kwestie van uitproberen, welk merk is het lekkerste en werkt het fijnste. En ook de combinatie van je vulling doet veel.

Groetjes Carin
CakeSensation

3

Ik gebruik zelf altijd marsefond. Marsepein en fondant 50-50 mengen, errug lekker. Maar als ze marsepein en fondant niet echt lekker vinden weet ik niet of dit een goed optie is.

4

linda1 schreef:

Ik gebruik zelf altijd marsefond. Marsepein en fondant 50-50 mengen, errug lekker. Maar als ze marsepein en fondant niet echt lekker vinden weet ik niet of dit een goed optie is.

Dit heb ik dit weekend ook voor het eerst gebruikt, en het is inderdaad heerlijk, dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Volgens onze bakker mag je nl niet die twee door elkaar doen kan niet met de smaken zegt hij. Maarre bakkertje je hebt het goed mis.
Och en als ze het niet lekker vinden halen ze het laagje bekleding er toch af voor ze het stukje taart opeten. De binnenkant is ook erg lekker.

Groetjes Carin
CakeSensation

5

Hier had ik hetzelfde probleem, iedereen vond het toch wel zoet en houdt niet van marsepein.