1

Onderwerp: botercreme extra

weer een vraagje.

Ik heb de botercreme van de webshop, kan ik die evt ook gebruiken om botercreme extra te maken. Ga samen met mijn buurmeisje een taart voor haar zusje maken en ze wil graag banketbakkersroom ertussen!?!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

2

Re: botercreme extra

Hoe bedoel je dat precies? Je kan de botercreme van de webshop gebruiken voor de vulling en om tussen je taart en de marsepein of fondantlaag te doen.
Het is wel iets heel anders als banketbakkersroom, dat kan je er ook tussen doen. Je kan het kopen in de supermarkt als mix. Je kan het ook zelf maken. Ik heb evt. wel een recept voor je

3 Laatst bewerkt door annette (06-02-2007 10:18)

Ja hoor, je kan daar gewoon banketbakkersroom aan toevoegen. Ik doe altijd eerst 1/3e deel in een aparte kom voor het besmeren van de buitenkant en door het andere deel meng ik dan de banketbakkersroom. Voor de buitenkant van de taart kan je beter zonder banketbakkersroom gebruiken omdat daar melk in zit, dan heb je kans dat je marsepein of fondant gaat 'lopen'.
Je kunt anders even kijken op onze site www.felicitaartjes.nl daar staat bij de schema's precies hoeveel mix/suiker/boter en  bbr/melk etc je nodig hebt voor het bakblik wat je gebruikt!

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

4

bedankt voor de tip, Annette, heb gelijk even gekeken, erg handig die schema's!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!