1

Onderwerp: Is er verschil......?

Hallo Allemaal,

ik vraag me nu al een hele poos af ofdat er verschil is tussen patent-tarwebloem en tarwebloem.En ofdat er veel verschil is ofdat je het van een goedkoop merk of A merk koopt?
Weet iemand hier antwoord op?
Alvast bedankt.

Groetjes carola

Veel oefenen baart kunst :)    Groetjes Carola

2

Re: Is er verschil......?

Volgens mij heeft patent tarwebloem iets anders toegevoegd.. dus et is niet 100% tarwebloem.. maar ik weet niet zeker.
En ik heb van alles gebruikt voor bakken.. goedkoop en A merken en heb tot nu toe geen verschil gezien of geproeft.

3

Canadesje schreef:

Volgens mij heeft patent tarwebloem iets anders toegevoegd.. dus et is niet 100% tarwebloem.. maar ik weet niet zeker.
En ik heb van alles gebruikt voor bakken.. goedkoop en A merken en heb tot nu toe geen verschil gezien of geproeft.

Hallo Canadesje,

bedankt voor je antwoord, was laatst bij de bakker hier ebn die vertelde namelijk
dat er veel verschil in zat????En dat het dus een ander resultaat had????
Vandaar mijn vraagje maar zelf ook  geen problemen mee gehad.
Maar bak altijd namelijk met patentbloem die is ietsjes duurder dan tarwebloem.

Groetjes

Veel oefenen baart kunst :)    Groetjes Carola

4

Dit vond ik:
klik

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

5

met patentbloem kun je ook ragout enzo maken want dat klontert niet!
en met gewone bloem kun je dat bijna niet maken omdat je dan allemaal klontjes krijgt...

groetjes nicole

6

nicole schreef:

m met gewone bloem kun je dat bijna niet maken omdat je dan allemaal klontjes krijgt...

Oh? Nog nooit wat van gemerkt bij sausjes of roux?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

zolang je je roux-tje aanmaakt met bloem via een zeef gaat het zeker ook altijd goed
en flink met je garde aan de gang :D, en niet vergeten dat de bloem wel moet garen :D

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

staat ook op de verpakkig
volgens mij weet niet meer zeker...
maar ik doe in ieder geval voor ragout altijd patent bloem

groetjes nicole

9

Bommeltje schreef:

zolang je je roux-tje aanmaakt met bloem via een zeef gaat het zeker ook altijd goed
en flink met je garde aan de gang :D, en niet vergeten dat de bloem wel moet garen :D

Zeef?? Welnee, gewoon een lepel zo uit de zak, kwak bij de boter en wel flink roeren met die garde ja. Maar nooit klontjes hoor en lekker de goedkoopste bloem, want dat verschil proef ik echt niet.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

Mirjam5 schreef:
Bommeltje schreef:

Zeef?? Welnee, gewoon een lepel zo uit de zak, kwak bij de boter en wel flink roeren met die garde ja. Maar nooit klontjes hoor en lekker de goedkoopste bloem, want dat verschil proef ik echt niet.

Hahaha..ik gebruik ook geen zeef hoor !
Gewoon goed roeren met een houten lepel en je hebt echt geen klontjes :nooo