Onderwerp: webshopmix...botercreme.
Hoi!
Wie weet wat ik fout doe? Ben nu zo'n 2 maanden bezig met deze hobby en heb zo'n 15 taarten gemaakt, bij 3 van deze taarten heb ik last gehad van smeltend marsefond! Super balen natuurlijk!!!! Was bij 2 taarten voor opdrachten en bij de bovenste taart van de stapel vorige week! Ik gebruik de mix van de webshop omdat ik zo vaak gelezen heb dat deze zoveel lekkerder is dan de 1 op 1 botercreme. Volg exact de aanwijzingen op de verpakking op en laat m na t afsmeren even hard worden voor t bekleden.
Maak mijn taarten bijna altijd 1 dag van te voren. 1 taart was ingevroren en gebeurde t na t ontdooien.
Spuit ook dijkjes dus ligt m.i. niet aan uitlopende vuling????!!!
Nu kwam mijn man vanavond thuis en hij zegt dat een 2 collega's van hem, die vroeger bij een bakker hebben gewerkt zeiden af te smeren met een speciale creme boter voor door de botercreme, denk dat manlief t niet goed begrepen heeft en hun gewoon botercreme bedoelde want ik heb er nooit van gehoord/gelezen?! En dat je dan dus geen problemen hebt met smelten.
Wil nu dus toch mijn taarten met 1 op 1 afsmeren of heeft iemand een idee wat ik fout doe of evt een andere oplossing omdat ik deze botercreme wel lekker vind en makkelijk om mee te werken. Nou, toch een heel verhaal geworden, en alvast bedankt voor de reacties!