1

Onderwerp: Papiertjes van de cupcakes

Elke keer als ik cakejes maakt laat het papiertje los.
Heeft iemand een tip hoe die goed om het cake blijven zitten?

2

Re: Papiertjes van de cupcakes

Hallo goddes78,

Je stelde de vraag in de verkeerde rubriek, dus heb ik hem even verplaatst...

Hier zijn meerdere topics over geweest, je zou de zoekfunctie kunnen proberen.

Groeten, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Ander recept proberen. Ik heb dat alleen met het recept van deze site.

4

En ik heb het alleen met Dr. Oetker papiertjes!!! :(

De goedkope van Xenox gaan wel goed. Dus dat is snel verdiend. :Y

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Als je de vormpjes eruit trekt aan het papiertje, laten ze daar snel los.
Bij mij gaan zowel de xenos als de dokter oetker, met het recept van deze site wel goed, als ik het bakblik meteen na het bakken om kiep.
Dan de cakejes weer rechtop zet.

6

Had ik ook altijd, zag ik van de week life and cooking waarbij die kok roze koeken ging maken....om de koeken plat te houden in de muffinbakvorm legde hij er een bakpapiertje op met een zware bakplaat.
Ik dacht; dat is ook wel handig om de cupcakes plat te houden (dat was mijn probleem nr. 2 :D)

Ik heb dat dus geprobeerd en ze kwamen echt perfect uit de oven! de cake was iets vaster dan normaal maar smaakte heel goed. de papiertjes zaten superstrak om de cakejes heen...haast bijna niet lost te krijgen. en mooi plat...klaar om versierd te worden!

Ik heb (natuurlijk :D) verschillende soorten papiertjes geprobeerd; die van de hema, die van dr. oetker en die dunne van de webshop...allemaal even strak!

ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben, voor mij was dit de oplossing! :Y

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

7

jufdorien schreef:

Had ik ook altijd, zag ik van de week life and cooking waarbij die kok roze koeken ging maken....om de koeken plat te houden in de muffinbakvorm legde hij er een bakpapiertje op met een zware bakplaat.
Ik dacht; dat is ook wel handig om de cupcakes plat te houden (dat was mijn probleem nr. 2 :D)

Maar heb je dan ook een papiertje om de cctjes zitten? Met nog een papiertje er bovenop (ik gaer nu vanuit dat dat gewoon een stuk bakpapier is ter grote van de muffinvorm)?

Ik gaat die zware bakplaat dan mee de oven in?

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

wat ook heel goed is, de zilver en gouden papiertje, die zijn helemaal geweldig vind ik.

9

@ottolien;
ja hoor, gewoon cupcakepapiertjes in de vorm, driekwart vullen...dan een stuk bakpapier erop en met een bakplaat erop de oven in.

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

10

Ik bak tegenwoordig mijn CCtjes los in een CCvorm. Als ze klaar zijn en uit de oven kunnen, leg ik er een velletje bakpapier erop en dan een plank. En plat zijn ze!!! En als ze afgekoeld zijn, doe ik er pas een CCpapiertje om heen. Nix geen geknoei met "vieze randjes" of loslaten. 't Werkt echt perfect!

En indd, er is al is vaker een topic over geweest ;-)

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

11

Kaatje2 schreef:

En als ze afgekoeld zijn, doe ik er pas een CCpapiertje om heen. Nix geen geknoei met "vieze randjes" of loslaten. 't Werkt echt perfect!)

Als ze afgekoeld zijn doe je ze pas in een papiertje. Maar dan zitten ze toch juist los?

En drogen ze dan ook niet sneller uit, zonder papiertje of een lossig papiertje??

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

13

Ik heb laatst 3 ladingen weg kunnen gooien....althans, niet voor verkoop :D
Als ik de goedkopere papiertjes gebruik, geen enkel probleem en bij de Oetker papiertjes, 80 procent laat los!!! :mad:
Ik geef het op hoor!!! Vind het echt jammer, wat de Dr Oetker zijn gewoon het mooist qua kleur en stevigheid!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

14

Ik heb die van de bijenkorf nu in gebruik, deze laten hierniet los.
Ik bak ze wel in eenbakvorm.
Dus de papiertjes in de bakvorm en dan vullen, werkt ideaal hier!!

15

Kadohke schreef:

Ik heb laatst 3 ladingen weg kunnen gooien....althans, niet voor verkoop :D
Als ik de goedkopere papiertjes gebruik, geen enkel probleem en bij de Oetker papiertjes, 80 procent laat los!!! :mad:
Ik geef het op hoor!!! Vind het echt jammer, wat de Dr Oetker zijn gewoon het mooist qua kleur en stevigheid!

Wat jammer zeg, bij mij gelukkig niet. Bak je ze wel in een muffin bakblik?
En dan eruit halen door met een breinaald erin te prikken, en zo op tillen?
Gaat hier altijd goed. En ja, die papiertjes zijn mooi van kleur en lekker stevig.

16

Ja er is al veel over gesproeken geweest hier op het forum.
ieand zei ook eens dat de papiertjes los leken te gaan als ze de cupcakes met een mes of iets van metaal uit het bakblik haalde.
Ik weet niet of dit nu al eens onderzocht is, ik schud ze er zo uit en gebruik nooit een mes oid...maar ik heb dan ook geen loslatende papiertjes :S