1

Onderwerp: glutenvrij biscuit

Even een glutenvrijvraagje:
Ik bak altijd met Schar C. Nu las ik regelmatig berichten van mensen die met ScharA glutenvrij bakken. Ik  heb die nu ook kunnen krijgen, en mijn vraag is, bak ik die gewoon zonder eieren, dus met de verhoudingen van gewoon meel om een mooi biscuit te krijgen?
En zakt het niet erg in, kan ik er een stapel van maken?

alvast bedankt voor de info!

2

Re: glutenvrij biscuit

Wat voor recept staat er op de verpakking? Lijkt me vreemd dat er geen enkel ei aan te pas komt namelijk...
Ik bak zelf overigens altijd met Mix C en dan doe ik per ei 20 gram suiker en 20 gram meel. Volgens recept van het basisbiscuit wat hier bij de recepten staat.

Mix A is trouwens wel speciaal bedoeld voor taart/cake.

3

Ja, sorry ik ben nog niet helemaal wakker geloof ik. Ik bedoelde natuurlijk niet zonder ei maar zonder boter! En op de verpakking van mix a staat ie als cake, dus met boter. En omdat deze speciaal voor taart is dacht ik, misschien is ie inderdaad lekkerder dan C. Maar ik weet niet of ie ook als biscuit kan. Jij gebruikt dus ook C? Dan ga ik dat ook maar weer doen en doe het experiment wel een ander keertje met mix A.
Bedankt voor je snelle reactie!

4

Ik gebruik ook mic C. Heb ooit zo'n boekje van Schar gekregen, daar staat een recept in voor taartbodem. 200gr Mix C, 200 gr suiker, 6 eieren, ger.citroenschil, vaillesuiker, 1 zk bakpoeder. M'n dochter vindt m erg lekker, iedereen eigenlijk, je proeft niet dat het Gv is.
Groetjes!

5

Hier een recept glutenvrij biscuit
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=31844

6

Rian75 schreef:

Ik gebruik ook mic C. Heb ooit zo'n boekje van Schar gekregen, daar staat een recept in voor taartbodem. 200gr Mix C, 200 gr suiker, 6 eieren, ger.citroenschil, vaillesuiker, 1 zk bakpoeder. M'n dochter vindt m erg lekker, iedereen eigenlijk, je proeft niet dat het Gv is.
Groetjes!

Aha, Oscar, :) zo heet dat mannetje in dat boekje toch? Moet ik ook nog ergens hebben. Maar Oscar gooit daar dus wel heel weinig eieren in vergeleken bij de standaard recepten. Ik ga ze gewoon allemaal uittesten denk ik. Ook die met rijstemeel, want dat schijnt ook heel goed te gaan. Bedankt voor de tips!

7

bakpoeder is dat ook glutenvrij?

ik heb nu een website gevonden met schar A en C. dus vroeg me af hoe ik dat het beste kan mengen. en las hier iets met een zak bakpoeder. maar waar kan ik die halen.

alvast bedankt.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

8

Wil je dan de beide melen mengen? En waarom? Ik gebruik altijd alleen mix C.
En de bakpoeder van Baukje of dr Oetker ( Backin in die gele zakjes) is glutenvrij
Ik gebruik zelf altijd wijnsteenbakpoeder uit een glazen potje.