1

Onderwerp: Bavaroisvulling bewaren in de koelkast??

Hallo allemaal,

ik heb een tijdje geen taarten meer gemaakt en ben eigenlijk ook nog maar een beginneling. Nu is mijn dochtertje binnenkort jarig en wil weer een taart gaan maken, maar je raadt het al!!  "hoe zat het ook alweer" ben dus even wat dingen kwijt.
dus hier mijn vraag

Als je de bavarois maakt volgens het recept van tartacadabra moet deze dan in de koelkast opstijven??
en als ik hem als vulling op de taart doe moet dan de taart in de koelkast bewaard worden??

alvast bedankt
Kaatje

2

Re: Bavaroisvulling bewaren in de koelkast??

Als er melk of een ingredieent die echt in de koelkast moet dan moet je hem denk ik ook in de koelkast zetten.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ik weet niet welk recept je precies bedoelt maar als er gelatine inzit moet het sowieso in de koelkast opstijven.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

4

Bavarois is op basis van slagroom, dus in de koelkast.

Groet, Jolanda

5

het recept dat ik gezien heb is de chipolata bavarois en die is inderdaad met slagroom, dus in de KOELKAST!!!
Eerlijk gezegd durf ik dat dan niet te gebruiken omdat ik bang ben dat de marsepein of fondant dan gaat zweten zodra ik de taart eruit haal om te serveren. of erger nog dat de marsepein of fondant eraf loopt en ik GEEN taart meer heb.

Maar even op zoek naar een andere vulling dan maar!!
Jammer want ik vindt chipolata zo lekker....

Bedankt voor jullie reacties
Kaatje

6

Nee joh !! Je niet laten hinderen!! Ik heb alleen maar koelkastvullingen (omdat ik dat veeeeel lekkerder vind) en dat gaat dus allemaal in de koelkast (weliswaar standje 1 of 2) en ik heb nooit problemen met zweten/smelten of wat dan ook. Wel een dijkje maken voordat je de vulling erop doet, zodat de vulling niet in aanraking komt met het marsepein/fondant.
Gewoon proberen dus!! Succes.

Groet, Jolanda

7

Ik heb ook bijna altijd koelkast vullingen en ik zet de koelkast er niet lager voor hoor, dat vind mijn melk niet zo leuk ;)
gewoon goed afsmeren met botercreme en het komt helemaal goed!

8

Dank je wel voor jullie tips!!

Ga me er toch aan wagen!!!
Gisteren mijn spulletjes weer even goed uit gezocht en vanavond lekker van alles bestellen in de webshop ( zo vervelende webshop voor mijn portemonee hihi)

Groetjes,
Kaatje