1 Laatst bewerkt door pasqualle (09-03-2009 19:15)

Onderwerp: waarom lukt mijn moscovisch recept niet?

Ik heb een taart gebakken van het moscovisch recept zoals dat bij de recepten staat. Ik heb precies gedaan wat op het recept staat maar toch worden ze niet hoger dan 2 cm. Ik blijf me maar afvragen wat ik nu verkeerd doe?
Heb er inmiddels 3 gebakken dus dat schiet niet op. Wie kan me helpen?

2

Re: waarom lukt mijn moscovisch recept niet?

met 3 lage kun je wel 1 mooi hoge taart maken :D

Ik zou niet weten waar het aan ligt. Heb alleen nog maar Moscovisch van de mix gemaakt. Hoe lang heb je gemixt?

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Kadohke schreef:

Ik zou niet weten waar het aan ligt. Heb alleen nog maar Moscovisch van de mix gemaakt. Hoe lang heb je gemixt?

Ik heb gemixt totdat het een luchtig beslag werd. Wat bedoel je met dat je alleen nog maar Moscovisch van de mix hebt gemaakt? Zijn dit 2 aparte dingen?

4

je moet zeker 10 minuten mixen voor een goede resultaat.

5

Er kunnen een paar dingen misgaan:

-beslag niet luchtig genoeg door niet lang genoeg kloppen of bij het mengen te heftig roeren waardoor de lucht er weer uit geklopt is
- temperatuur van de oven klopt niet (kan je evt controleren met een oven thermometer
- verkeerd formaat bakvorm (meet 'm eens op?!)

Is je gebak wel luchtig en veerkrachtig of compact en slecht gerezen? Ik vind de hoogte van het gebak altijd zo weinig zeggen...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

6

pasqualle schreef:
Kadohke schreef:

Ik heb gemixt totdat het een luchtig beslag werd. Wat bedoel je met dat je alleen nog maar Moscovisch van de mix hebt gemaakt? Zijn dit 2 aparte dingen?

Ik koop wel eens kant en klare Moscovisch mix, net als biscuit-mix zeg maar. Vraag me wel af of dit dan echte Moscovisch is aangezien daar boter bijmoet en bij de mix hoeft alleen water worden bijgevoegd.

7

Ik krijg hem met dit recept ook niet hoger. Daarom gebruik ik nu veel liever dit recept:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=46852
Bevalt me veel beter.

8

Dank je wel voor jullie reacties. Ik heb vandaag moscovisch mix gekocht. Hoeft alleen maar eieren en water aan toegevoegd te worden. Ik heb hem zojuist uit de oven gehaald en hij is perfect; niet bol geworden dus er hoeft ook bijna niks vanaf gesneden te worden. Ik heb het recept vergeleken met kapsel beslag en m.i. is dit hetzelfde. Het moscovisch beslag ruikt hetzelfde als het kapselbeslag. De mislukte taarten waren niet gerezen en erg compact. Smaken doen ze ook niet echt lekker. Ik heb ze dan ook allemaal maar weggegooid.

9

pasqualle schreef:

Dank je wel voor jullie reacties. Ik heb vandaag moscovisch mix gekocht. Hoeft alleen maar eieren en water aan toegevoegd te worden. Ik heb hem zojuist uit de oven gehaald en hij is perfect; niet bol geworden dus er hoeft ook bijna niks vanaf gesneden te worden. Ik heb het recept vergeleken met kapsel beslag en m.i. is dit hetzelfde. Het moscovisch beslag ruikt hetzelfde als het kapselbeslag. De mislukte taarten waren niet gerezen en erg compact. Smaken doen ze ook niet echt lekker. Ik heb ze dan ook allemaal maar weggegooid.

Ja, dat had ik al gehoord dat de moscovisch mix eigenlijk gewone kapselmix is. In Moscovisch moet namelijk echt boter. Bij dat het eindelijk gelukt is. ;)