1

Onderwerp: Taart glad maken.

Hallo,

Ik maak al aardig lang zelf cakes en nu wil ik beginnen met taarten. Ik keek eens naat filmpjes op youtube. Zij maken die taart glad. Als u het filmpje wil bekijken en dan op 1.45 minuten zetten: http://www.youtube.com/watch?v=8YcUvyL- … re=related

Wat is dat voor een spul, en kan ik dat zelf maken of moet ik het kopen? Als ik dat er op heb gedaan, moet ik de hele taart dan nog een keer in de over stoppen en zo ja hoelang en bij welke temperatuur?

Je ziet ook dat die buitenkanten een kleur hebben. Moet je die kleurstof voor of na het bakken aanbrengen?

Misschien stomme vragen maar ik dacht, ik begin rustig aan eerst alleen cakes. En nu de taarten.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten,
Martin

2

Re: Taart glad maken.

ik weet niet wat ze er daar voor gebruiken maar hier gebruiken wij botercreme om het af te smeren
1 deel roomboter 1 deel poedersuiker heeeeeel goed opkloppen (ik doe het 15 minuten ) en dan afsmeren
ik laat hem daarna even in de koelkast opstijven voordat ik er de fondant overheen doe
succes

groetjes noelle

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

3

Re: Taart glad maken.

De spul rond 1.45 is rolfondant.. je kan et zelf maken of kopen in de webshop.. recepten staan hier naast..
Als et er eenmaal op is gaat de taart niet weer in de oven.
De kleurstof is alleen in de rolfondant.. en de kan je voor of naar et bakken maken (of makkelijk maken en kopen)
Onder de rolfondant heb je een laag botercreme.. zoals wat noelle zei.