101

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

oef... dat ziet er zooo lekker uit..
nu nog een goeie gelegenheid vinden om ze te maken... :D

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

102

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

ik krijg zondag bezoek, en zou ze willen maken, maar weet niet of ik nog aan de koekjes ga geraken. nu vraag ik me af of het met bokkepootjes (mergpijpjes) zou kunnen, of met boudoirs.
heb ook nog van die crispy bolletjes met witte chocolade staan van callebaut, zou dat gaan als ik dat meng in mascarpone of zou dat niet genoeg opstijven?

Let's have a Cake Good Day !!!

103

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

Aegle: Ik denk dat het een overheerlijke combinatie is en ik zou het gewoon uitproberen.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

104

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

aegle schreef:

ik krijg zondag bezoek, en zou ze willen maken, maar weet niet of ik nog aan de koekjes ga geraken. nu vraag ik me af of het met bokkepootjes (mergpijpjes) zou kunnen, of met boudoirs.
heb ook nog van die crispy bolletjes met witte chocolade staan van callebaut, zou dat gaan als ik dat meng in mascarpone of zou dat niet genoeg opstijven?

Mij lijkt dat dit zeker gaat lukken... bokkepootjes zou ik niet blenderen natuurlijk dan krijg je zo'n smurrie.. Afhankelijk van de grootte van het pootje misschien in 2 of 3 snijden en proberen voorzichtig tot balletje te maken. lukt dat niet 10 minuten in vriezer en dan nog eens proberen....als het dan nog niet lukt zou ik wat 'kneedbaars' toevoegen bijvoorbeeld dus de roomkaas.

gr Jaan

105

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

ziet erg eeeeerg lekker uit!!! :thumb:

Pluk de dag!
liefs, Anita

106

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

zoals ik al zei hierboven, vanmiddag kwamen enkele nonkels, hun vrouwen en een nichtje met haar moeder op babybezoek.
ik heb voor hen voor de eerste maal de petit fours en oreo-bommetjes uitgetest. heb een deel van de oreo-bommetjes na de chocolade door de geraspte kokos gehaald, die hadden nog het meeste succes.
kreeg van men nonkels de opmerking dat het de beste pralines waren die ze al gegeten hadden, dat je ze zo lekker niet kan kopen in de winkel, vroegen meteen het recept...
de petit fours zijn gevuld met banketbakkersroom waar ik amandelessence door gedaan heb, en laagje aardbeiconfituur.
bovenop chocoladefondant
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IQK48YXA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TNKBJFUF.jpg

Let's have a Cake Good Day !!!

107

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

Moet ik toch echt eens voor mijn collega Au3 gaan maken, zij is echt gek op Oreo's...  ;-)

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

108 Laatst bewerkt door waffel (07-10-2014 18:49)

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

.

109

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

Ik heb ze afgelopen Maandag gemaakt(eerst stad en land afgezocht naar een winkel die open was, hier in de buurt niks, maar in Rotterdam: Hallelujah! Helaas was er ook de finish van de Roparun, dus het was onwijs druk:S)
Maar goed, ik heb de oreoballs volgens je recept gemaakt, met pure chocolade als coating.. Die waren superlekker, dank je voor het recept en het idee.
En ik ben even gaan freestylen en heb geprobeerd voormijn moeder, die niet van pure chocola houd en niet van oreo, om amandelschaafsel met philedelpia te maken en deze te coaten in witte chocola.
Nu was het op zich een leuke combi, maar ik had veel teveel philedelphia gebruikt, dus het kreeg een erg zure smaak.
Heeft een van jullie een idee waarmee je Philedelphia kan vervangen??
Gewoon BC ofzo??

Maar verder is het een toprecept!

Fear can hold you prisoner, Faith can set you free.

110

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

ik heb ze gisteren gemaakt met bokkenpootjes ipv oreo-koekjes, had ze niet in huis en nog wel bokkenpootjes. heb dan maar te horen gekregen dat er vandaag nog bezoek komt, en vandaar.
het lukt dus ook, en de smaak is ook erg lekker.
heb volgende verhouding genomen:
200gr bokkenpootjes, geplet met vijzel en mortier
250gr mascarpone.
melkchocolade om te deppen.
bereiding hetzelfde.

Let's have a Cake Good Day !!!

111

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

Hoe lang kun je ze goed houden en kun je ze eventueel ook invriezen? Iemand ervaring?

112

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

Unicorn1983 schreef:

Heeft een van jullie een idee waarmee je Philedelphia kan vervangen??

Ik heb zelf de Philadelphia vervangen door een pakje Monchou, dat smaakt niet zurig of je kan mascarpone nemen zoals Aegle ook heeft gebruikt. Die bokkenpootjes klinken ook overheerlijk :P Ik wil het binnenkort eens proberen met Cafe noir.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

113

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

Hallo hé, dat ziet er ff lekker uit!!!
Maar goed dat ik dit nu pas zie ;). Ik ga ze zeker een keer proberen!

114

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

Mijn ballen staan nu al een uur in de koelkast nog een uur te gaan  :D

115

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

yummy ziet er heerlijk uit. bedankt voor de beschrijving.

Happiness is a CAKE!!

116

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

Ik ga nu naar de supermarkt...
:9

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

117

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

Deeg staat in de koelkast...heb gelukkig met mijn handen gekneed...
:9 (wat niet handig was, maar wel leuk)
Dus 2 uur wachten..dat is wel lang...Pfff...

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

118

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

owwww wat leuk zeg, Tess mag over 3 weken trakteren op school en ik wilde eigenlijk cakelolly's maken,toen zei ze...ja maar mam ik lust geen cake  :s  Nou op oreokoekjes is ze helemaal verzot dusssssss  :D Wat sprinkles drop een stokje drin en klaaaar!
Dank je wel voor de howto

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

119

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

Moonfairy schreef:

owwww wat leuk zeg, Tess mag over 3 weken trakteren op school en ik wilde eigenlijk cakelolly's maken,toen zei ze...ja maar mam ik lust geen cake  :s  Nou op oreokoekjes is ze helemaal verzot dusssssss  :D Wat sprinkles drop een stokje drin en klaaaar!
Dank je wel voor de howto


Ow die arme kinderen in de klas. Allemaal stress omdat zij nooit meer zo lekker kunnen trakteren als jouw kind...


Maar ik heb ze af. Ze zijn alles wat beloofd werd en meer. Ik was nog bang dat twee pakken veel teveel zou zijn. Maar je hebt toch echt 32 koekjes nodig en een heel pakje philadelphia...Heb ze wel met pure chocolade bedruipt, want ze zijn erg zoet van zichzelf...2 uur in de koelkast was eigenlijk niet genoeg want ze smolten in de chocolade van het stokje af, waardoor het een enorme fantastische kliederboel werd.  :thumb:
Eenmaal opgesteven en koud zijn ze echt "to die for". Chocoholics pas op...hier herstel je niet meer van hoor ;)

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

120 Laatst bewerkt door Moonfairy (03-07-2010 12:17)

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

ik heb ook ergens gelezen dat je ze in de vriezer moet doen nadat ze op t stokje zitten en dan als ze bevroren zijn in de chocolade en laten drogen in de koelkast?? Ik ga ze morgen of vandaag natuurlijk eerst ff uittesten he  :lol:  Want als t een knoeiboel wordt dan wil ze aardbeien met chocolade trakteren...  :rolleyes:

Hoeveel balletjes kreeg je uit die 2 pakken??

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

121

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

hm bij mij gaan dr 8 balletjes uit 1 pakje.... als ik dr dan 26 (van een redelijke grote) moet maken....
Ze staan nu uit te harden in de koelkast . Ik heb dr ook discodip overheen gedaan om uit te testen of Tessa ze lust (jaja kind met gebruiksaanwijzing hoor  :lol: )

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

122

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

yeeaahhhhhhh, donderdag naar engeland !
daar vind ik vast wel oreo (anders ben ik meteen weg !)
in een van de drie nachten dat we naar een hotel gaan kan ik vast wel oreo balls maken !!!!
mischien lekker voor onderweg.., of plakt dat heel erg ?
ik zal het in elkgeval zonder choco laagje moeten doen... :(  :nooo

INACTIEF

123

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

Boterkoekje Hoe wou je de de balletjes koel weg zetten om op te stijven? Misschien kan je beter daar voordeel verpakkingen kopen en die meenemen naar NL  :)

Moonfairy: ik denk dat ik uit het recept met 2 pakjes ook iets van 16 ballen kreeg.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

124

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

Ik heb er minstens 25 uitgekregen. 2 pakken van 16 oreo's. gewoon bonbongrootte.

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

125

Re: [HOWTO] Oreo balls/white trash truffles

Tess gaat t als lolly trakteren op school en dan is bonbon grootte wel een beetje klein...maar ze zit nog te twijfelen tussen oreo of aardbeien met chocolade  :P  Meiden!! pffff Gelukkig heeft ze nog 2 weken

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."