1

Onderwerp: Marsepein-Versiersels

Ik vroeg me af of iemand tips heeft om marsepein op marsepein te 'plakken' naast de eetbare lijm en water!
Het zou toch zonde zijn als mijn bloemen er straks afvallen...

2

Re: Marsepein-Versiersels

Als eetbare lijm niet stevig genoeg is (waar ik zelf alles mee plak dat wat zwaarder is eigenlijk), zou je aan icing kunnen denken, of verdunde fondant.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Hoi Marianne,

Toch icing! Bij mij in de buurt is niets te krijgen als het om deze kunstwerken gaat... Ben vorige week met een hele lijst speciaal naar Utrecht gereden, maar dit vergeten... Vandaag bij de Jumbo voor de zekerheid icing meegenomen, dus dat komt goed uit! Kan ik daar ook ouwel bloemen in steken? Dat is natuurlijk papier, het moet niet gaan verleppen, dan heb ik letterlijk verlepte bloemetjes om mijn taart...
Zoals je wel merkt, ik ben nog een taarten-maagd!

4

Met icing bedoel ik eigenlijk royal icing, dus met eiwit(poeder), en dat zul je niet bij de Jumbo hebben meegenomen ;) Maarre... ouwelbloemetjes kunnen toch wel met eetbare lijm geplakt worden??

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

De eetlijm ben ik vergeten uit Utrecht mee te nemen... En ik zag inderdaad dat het zakje dat ik had meegenomen glaceersel is... Ik heb nu een proefje aan elkaar geplakt met water, kijken of het werkt! Ik durf het niet zo goed aan te drukken, zou zo zonde zijn als de vorm er dan uit gaat! De aanhouder wint! Ik heb genoeg andere creatieve hobby's, dus dit moet ook lukken! Vind het ook nog steeds leuk!