1

Onderwerp: beginners vraagje over de vulling

dit is mijn eerste keer dat ik een taart maak en nu wil ik een lemon curd vulling maken. maar nu is mijn vraag;kan ik dat mengsel ook gebruiken om de hele taart mee in te smeren voordat ik de fondant erop doe? of moet ik er iets anders opdoen zodat het blijft plakken? of moet ik alleen 1 laag ermee vullen en de andere met iets anders?

ik hoor het graag van jullie

2

Re: beginners vraagje over de vulling

Hoihoi,
Ik neem aan dat je het antwoord al gevonden hebt. Tenslotte is deze vraag al van gisteren. Je kunt eens bij de FAQ rubriek kijken. Hier staan al heel veel antwoorden op jouw vragen en ook bij de howto-s
ook hebben ze hier een zoek functie boven in de balk. Typ een paar woorden en de antwoorden komen al naar boven

Veel bakplezier

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

lekker, zelf gemaakte lemon curd. niet van proeven anders blijft er niets over voor je taart, dat is mij gebeurd hahaha. Ik zou het er niet mee afsmeren, beter met gekochte lemon curd (als je die hebt) of gezeefde frambozenjam dat is ook erg lekker. of botercreme.

4

Ik zou botercreme maken, en daar wat lepels lemon curd door roeren. kan je prima als vulling en als afsmeren gebruiken. Lemon curd zou ik niet zo snel alleen als vulling doen, maar wel bv. lemoncurd, en daar bovenop lemoncurdbotercreme.
Dit omdat ik aanneem dat je de curd er niet een cm hoog oplegt, en botercreme kan je ruim een cm hoog doen. Dus meer vulling in je taart, en zo krijg je vanzelf ook een hogere taart.

5

tanx voor jullie info dames