1

Onderwerp: Vraagje over onderkant?!?!?!

Als je een taart bakt waar zetten jullie hem dan op?

Ik heb een springvorm en kan hem nu daar op laten staan, halen jullie hem daaraf of bakken jullie hem ergens anders in en waar leg je hem dan op?

Bij sommige zie ik dat jullie zo'n leuk onderbord maken, versier je hem dan eerst en zet je hem dan daarop of versier je hem daarop? Want ik vind het best lastig de taart vast te pakken nadat ie bekleed is zonder er vingers en deuken etc. in te krijgen dus als jullie zouden willen uit leggen hoe jullie dat doen.... GRAAG!

Alvast bedankt xox

2

Re: Vraagje over onderkant?!?!?!

Hey gezellig!Weer 'n taartenbakster uit de omgeving d'r bij. :)

Ik bekleed een mdf plank met kadopapier en dan doe ik er zelfklevende boekenkaftfolie overheen.Dan doe ik een klodder botercr

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

3

Je kan ook op je plankje een stukje anti slip leggen, ipv een klodder boter, kan hij ook niet gaan glijden.

Veel taart plezier

4 Laatst bewerkt door verliefdmeiske (05-03-2009 09:37)

bettie schreef:

Je kan ook op je plankje een stukje anti slip leggen, ipv een klodder boter, kan hij ook niet gaan glijden.

anti slip onder je taart?! of bedoel je onder je plank? Want een taart op een stuk anti-slip lijkt me niet heel lekker..

hier trouwens ook een klodder botercreme of vulling op de plank (=stuk gipsplaat met inpakpapier en daarover folie inpak papier) en dan de taart gelijk op de plank (ook geen kartonnetjes). Zo smeer ik hem dan af en daarna bekleden. Verplaatsen van een taart die af is werkt bij mij ook niet

5

als ik mijn taarten uit de oven haal, na het afkoelen, ondersteboven op een taartkarton, en dan kun je het verplaatsen zo vaak je wilt. als de taart helemaal af is, dus versierd en wel, zet ik het op een plank.

ondersteboven, dus de mooie gladde onderkant wordt de bovenkant.
een taartkarton kun je zelf maken, een stuk dunne karton uitknippen op precies de maat van de taart, dus dat het er niet onderuit steekt.
de plank heb ik bij Praxis laten snijden, bekleed met mooi papier, en dan celofaan strak erover trekken

6

Ik gebruik ipv een plankje heel vaak dik karton van verpakkingen of dozen. Knip ik op de goede maat, en dan bekleed ik het met een leuk papiertje en dan kado-folie erover heen.

Groetjes van Karin

7

De tip van Monique over het omdraaien van de taart moet je wel goed onthouden hoor!! Dus ik denk dat hier niemand werkt op de onderkant van de springvorm.

Ik gebruik ook dik/stevig karton zolang het er nog is. Voor onszelf gebruik ik de bodem die in mijn taartendoos zit (gekocht bij de Blokker, doos is allang stuk, maar die onderkant gebruik ik nog steeds) dan hoeft het niet zo heel netjes.
Alleen gebruik ik geen kado-folie, maar gewoon vershoudfolie. Een goedkopere variant zeg maar.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

Hoi Dames,
dankjewel voor de tips, ik zat met hetzelfde idee, want ik deed dus heel saai dik karton met zilverfolie. Maar nu kan ik de aankleding ook leuker maken!
Thanks!

9

H

10

Zo'n ding als Mariska noemt heb ik ook en dat werkt wel aardig, maar sinds ik taartkartonnetjes gebruik onder mijn taarten (te koop in de webshop), heb ik hem helemaal niet meer nodig. Even je spateltje onder het kartonnetje steken, opwippen en je kunt de taart zo verplaatsen naar waar je maar wilt! ik plak ook meestal mijn taart inclusief kartonnetje met een beetje botercreme aan de onderplaat. Uit mijn beginperiode heb ik trouwens nog een aardige collectie taartschalen van de rommelmarkt (tweedehandswinkel hebben ze vast ook), ook heel leuk en handig voor weinig...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!