1

Onderwerp: Hoe lang van tevoren kan ik figuurtjes gaan maken?

Goeieavond allemaal!

Ik wil voor zondag een taart gaan maken. Het word een behoorlijk werk en aangezien in niet op zondag zelf en zelfs niet op zaterdag kan gaan "boetseren" moet ik het eigenlijk morgen en vrijdag doen. kan ik dit dan nog wel bewaren tot ik de 3d figuurtjes zaterdag ochtend op de taart vastmaak? het gaat de ark van Noach worden hopelijk plakken de diertjes etc dan nog wel goed als het iets uitgehard is..ik heb namelijk alleen water tot mijn beschikking om te plakken of eventueel poedersuiker met water..of is dat niet geschikt om te plakken?
heeft iemand nog ideen of tips voor me?

Alvast bedankt!

Groetjes Miriam.

2

Re: Hoe lang van tevoren kan ik figuurtjes gaan maken?

Dag Miriam,

Boetseren kun je heel lang van te voren doen. De figuurtjes kun je luchtdicht bewaren b.v. in een tupperware-doos.
Voor het plakken gebruik ik zelf tylose met water. Dit geeft een perfect resultaat.
Plakken met water alleen of gemengd met poedersuiker heb ik geen ervaring mee, maar je kunt het makkelijk uit proberen op een paar kleine stukjes denk ik.

Hoop dat je er iets aan hebt...;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

3

Als je even zoekt op boetseren OR boetseersels AND bewaren kom je veel topics tegen waarin je kunt zien dat je boetseersels heel lang kunt bewaren; het staat ook gewoon in de FAQ trouwens (Decoreren, vraag 14.

Plakken kan met water, eetbare lijm (al dan niet zelf gemaakt met water en tylose), met icing of met water en een beetje poedersuiker. Iets hardere/zwaardere figuurtjes zou ik met eetbare lijm of icing plakken.

[edit] Annelies was sneller ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Hoi hoi,

Annelies en Marianne

Bedankt voor jullie snelle reactie!! ik ben er heel blij mee want nu kan ik morgen al aan de slag! super!! dan weet ik ook zeker dat ik hem af krijg!
Tylose heb ik gelukkig wel in huis!

Bedankt!

Groetjes Miriam.