1

Onderwerp: alle tips welkom!!

ik wil nu voor de eerste keer een lijfje gaan maken. moet een lijfje worden voor mn schoonzusje die is afgestudeerd in de zorg en wil een sexy verpleegster lijfje maken. hoe het eruit moet komen zien, zit al in mn hoofd dus das geen probleem, maar hoe kan ik dit het beste gaan bakken. voor de borsten heb ik de blanda schalen, en maak je dan voor het lijfje gewoon een rechthoekige taart ofzo die je in model gaat snijden??
alle andere handige tips betreft bakken, snijden, vullen etc zijn allemaal meeeeeeeer dan welkom ;-)

groetjes daisy

Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat.

2

Re: alle tips welkom!!

Hoi,

Heb het zelf nog niet gemaakt, maar lijkt me dat je voor het lijfje idd een rechthoek bakt en die in vorm snijdt.
Vullen zal wel per stuk gaan en bekleden, tsja dat weet ik ook niet.
Maar ik ga wel met je meelezen.

3 Laatst bewerkt door Ottolien (03-03-2009 16:18)

Re: alle tips welkom!!

Ik vul je vragen even aan met het decoreren. Hoe krijgen jullie zo mooi de bustiere of kleding gedrapperd. Snijden jullie de vorm al van te voren of als hij op de taart ligt (van het fondant/marsepein bedoel ik nu)?

Ik heb net de blanda vormen gekocht, nu nog de rechthoekige en dan wil ik ook gaan proefdraaien voor mijn man z'n verjaardag. Als verrassing, mag hij trakteren op zijn werk.
Ik heb daar ook heel lang gewerkt dus hij kan dat wel aan, ze kennen mij ook.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.