1

Onderwerp: Vulling voor moeilijke eter?

Ik wil van de week een taart maken voor mijn collega's.
Maar nou zit er eentje bij die geen melk of boterproducten lust, eigenlijk gruwelt ze van alles wat ook maar romig smaakt (behalve chocolade)

Afsmeren kan met jam, en ik kan natuurlijk ook

A cupcake a day keeps the doctor away ;)

2

Re: Vulling voor moeilijke eter?

Kan je iets met soja vla/pudding maken? Of gruwelt ze daar ook van?

Dan zou ik niet te moeilijk doen en of die appeltaart maken of haar een eigen (mep) taartje geven. Kan je toch je mooie kunsten tonen en heb je ook aan die persoon gedacht!

Je kan dan ook een lekker appelbol voor hem/haar maken. Gewoon een appel schillen, suikeren kaneel erover. In de bladerdeeg verpakken en bakken maar. Mijn koemelkvrije/suiker zoon kan hier zo van smullen (maar dan doe ik er ahornsiroop door ipv suiker).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Zou opgeklopte ganache iets zijn? Veel chocola, en ja, beetje slagroom.
Of bokkepootjes slagroom, daar zit meer bokkepootjes kruimels in dan slagroom.
Lastig zeg!

4

Pfoe.... ik moet eerlijk bekennen dat ik weinig geduld heb met mensen die van vanalles "gruwen". :S Je bent hartstikke lief dat je ook aan die ene collega wil denken, maar om nou je hele taart aan te passen voor 1 persoon omdat ze het gewoon niet lekker vind...( Als het nou een allergie was is het weer wat anders).
Het misschien wel wat meer werk, maar ik zou inderdaad gewoon de taart maken die je zelf het lekkerst vindt, of die de meesten het lekkerst zullen vinden, en iets extra erbij voor wie het niet lust.

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Misschien lemoncurd? Zit wel boter in, maar smaakt niet echt boterig en is een lekker frisse combi met een jam of vlaaivulling.

Ik voel me een beetje kiezel...

6

Je kunt ook een mooie chocoladetaart maken. Overgieten met ganache met een chocoladerand erom heen. Dan kan je toch wat van je kunsten laten zien. Een appeltaart is heerlijk, maar een beetje gewoontjes wel.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek