1

Onderwerp: Ik ben op zoek naar...

Melkvrije en eivrije recepten en naar gluten vrije recepten...

En weten jullie of die uberhaubt kan met taarten ??

Groetjes vanuit het Wassenaarse, Miranda
Piekeren lost de problemen van morgen niet op, maar ontneemt wel je kracht van vandaag...!

2 Laatst bewerkt door saskiahuisman (01-03-2009 08:31)

Re: Ik ben op zoek naar...

Hoi,

Ja hoor, dat kan heel goed.
De beste site die ik heb kunnen vinden, mijn dochter kan niet tegen melk en lactose:
www.allergiesupermarkt.nl
Je kunt daar producten kopen en ze hebben ook recepten.
Op mijn site staat een taart voor een lactose-intolerantie dieet.
Succes!

3

Boter kan je vervangen door wajang of andere melkvrije margarine. Melk kan je vervangen door soja- of rijstdrank. In de natuurwinkel hebben ze een heel schap met glutenvrije meelsoorten en bakmixen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Met glutenvrij kan je iig heel wat maken. Gebruik de zoekfunctie hierboven maar eens en je ziet allerlei glutenvrije cakejes en taarten. Ook bij recepten staan kapsels die glutenvrij zijn.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Mirjam5 schreef:

Boter kan je vervangen door wajang of andere melkvrije margarine. Melk kan je vervangen door soja- of rijstdrank. In de natuurwinkel hebben ze een heel schap met glutenvrije meelsoorten en bakmixen.

maar ik heb een keer botercreme gemaakt met melkvrije margarine.....en dat is ronduit smerig, het is dat het alleen om een meptaartje ging voor een kindje van 1, maar dat zou ik dus noooooooit meer maken, zelfs met een grote hoeveelheid vanille essence was het nog niet te pruimen

Alles goed???? nee 3 fout

6

lune schreef:
Mirjam5 schreef:

maar ik heb een keer botercreme gemaakt met melkvrije margarine.....en dat is ronduit smerig, het is dat het alleen om een meptaartje ging voor een kindje van 1, maar dat zou ik dus noooooooit meer maken, zelfs met een grote hoeveelheid vanille essence was het nog niet te pruimen

Haha!!! Klopt!!! Mijn zoontje is er zelf gelukkig gek op, maar zelf vind ik het ook niks. Maaaaar!! Je kan er ook andere smaakjes doorheen doen dan vanille: Cacao of een patides smaakje of zo en dan wordt het best wel lekker hoor! En ik gebruik het dan ook alleen om af te smeren, Niet om te vullen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

[MOVE] --> Bakken & vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag