1

Onderwerp: wordt de fondant of de marsepein nat door een slagroom vulling??

hallo, ik heb en vraagje:

ik wil graag voor de verjaardag van mijn nicht een barbietaart maken. en ik wil de ondertaart met een aardbei-slagroom mix vullen. kan dat? want ik ben bang dat de marsepein of fondant door de vocht van de slagroom een beetje nat wordt...

2

Re: wordt de fondant of de marsepein nat door een slagroom vulling??

Ja dat wordt nat en dan gaat de marsepein glimmen...
Je kunt het beter vullen met botercreme denk ik en daar kun je dan eventueel wel een aarbeiensmaakje aan geven.
ik kas laatst hier ergens dat er ook aardbeien nesquick te koop was..ik weet niet of iemand dat al in de botercreme heeft geprobeerd ???

Slagroom moet je ook in de koelkast bewaren en daar wordt je marsepein of fondant ook niet mooier van (vanwege het vocht)

Groetjes Nicole

3

Re: wordt de fondant of de marsepein nat door een slagroom vulling??

Hoi Leylay,

Je zou ook alleen tussen de taart 1 of 2 lagen slagroom kunnen doen en dan de buitenkant van de taart met jam of botercreme in smeren voor de marsepein. Alleen is inderdaad de koelkast noodzakelijk voor de slagroom en niet zo goed voor de marsepein, zoals Nicole al zei. Of je moet 'm op het laatste moment maken...

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Re: wordt de fondant of de marsepein nat door een slagroom vulling??

Hoi,

bedankt voor de SNELLE reactie! Dan vull ik de taart toch liever met botercreme en jam:) ik heb nog nooit erder en taart met botercreme gegeten dus ikhoop dat het lekker wordt ;)

Groetjes,
Leyla

5

Re: wordt de fondant of de marsepein nat door een slagroom vulling??

Hoi leylay,
de banketbakkers botercreme (zie recepten van deze site) is erg lekker en heeft dus ook een romige smaak, ik heb hem al eens op smaak gebracht met de aardbeien nesquick en dat was een succes. Ik heb de taart toen in drie plakken gesneden en

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

6

Re: wordt de fondant of de marsepein nat door een slagroom vulling??

Hallo!

Ik had laatst een taartje met gewone botercr