Onderwerp: Vleugels vlinders
Ik heb vlinders uitgestoken uit marsepein met mijn nieuwe vormpjes. Nu wil ik graag dat de vleugels omhoog staan. Hoe gaat dat lukken?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Vleugels vlinders
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb vlinders uitgestoken uit marsepein met mijn nieuwe vormpjes. Nu wil ik graag dat de vleugels omhoog staan. Hoe gaat dat lukken?
een kartonnetje zo VVVVVV vouwen en dan de vlinders in de V leggen en laten drogen
Slimmmmm. Bedankt voor de tip! En gebruik je tylose?
Bij marsepein zeker tylose gebruiken, ik maak ze zelf liever van fondant.
Dan zijn ze na een uur al droog, en kunnen op de taart.
marsepein droogtijd is paar dagen.
voor fondant gebruik ik geen tylose, dat wordt uiteindelijk bij mij hard genoeg om iemands hoofd in te gooien (moet je niet willen, is zonde van je figuurtje ).
Ik heb ook net vlindervleugels gemaakt en hele vlinders in een V-vorm om te drogen van marsepein.
Maar hoelang en waar moeten de vleugels drogen?
In de koelkast of erbuiten?
En hoe af te dekken?
Alvast bedankt!
Laten drogen aan de lucht, niet of losjes afdekken (zodat er luchtcirculatie kan zijn) en zeker niet in de koelkast, dan wordt het juist weer zacht door de condens.
Bedankt Marianne. Ik had ze voor de zekerheid al buiten de koelkast gelaten.
Weet je ook hoelang het nodig heeft om zo te drogen?
Nee, marspein is lastig inschatten; hangt erg af van hoeveel tylose je er in hebt gedaan en hoe droog de omgeving is, en natuurlijk hoe dik cq zwaar de vleugeltjes zijn. Maar ik denk dat je minimaal wel op een dag moet rekenen.
Ok
Kan je niet snel nog van 1 marsmellow fondant maken?
Je hebt maar heel weinig ervan nodig .
Zelfs zonder tylose is dat na een uurtje droog.
Marsepein lukt echt niet zonder tylose, en met zou ik zeker op 2 dagen rekenen.
Dan nog zijn ze bij mij niet echt droog.
en hoelang kan je ze maximaal laten drogen of is dat oneindig? tja geen jaren uiteraard maar kan je zit soort dingen ook een aantal weken van te voren maken?
Heel lang kan je ze bewaren, als je ze voorzichtig laat liggen jaren.
Drogen natuurlijk zolang nodig is, na paar dagen als ze goed droog zijn in luchtdicht doosje bewaren.
Aha ik oefen veel en ook al is het goed, hou ik de marsepein dus als oefenmarsepein, maar als iets goed is dus naar mijn zin kan ik het dus gewoon laten drogen en over een maand op een taart doen, ach doe alles graag dubbel hahha
Ja hoor, je kan ze dan zo op de taart zetten. Maar als je veel wilt oefenen, dan maak je gewoon opnieuw vlinders.
Als je zoveel wilt oefenen, mag je er voor mij wel vast 50 maken, grapje.
Kan je niet snel nog van 1 marsmellow fondant maken?
Je hebt maar heel weinig ervan nodig .
Zelfs zonder tylose is dat na een uurtje droog.
Marsepein lukt echt niet zonder tylose, en met zou ik zeker op 2 dagen rekenen.
Dan nog zijn ze bij mij niet echt droog.
Marshmellow fondant heb ik nog niet mee gewerkt. Bevalt dat eigenlijk....? Ben er wel benieuwd naar.
Gelukkig viel het mee, de vlinders waren niet genoeg gedroogt, maar ik had nog wat losse vleugeltjes gemaakt en die waren wel te gebruiken.
Ja hoor marsmellowfondant is heel makkelijk te maken. En zeker klein beetje van 1 marsmellow, ben je in paar minuten mee klaar.
ik werk altijd met MMF. Laatst een keer fondant gebruikt, maar geef mij toch maar MMF
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Vleugels vlinders