1

Onderwerp: Cupcakes Nigela

Ik heb net mijn eerste Nigela cc gemaakt, heb ze ruim 40 min op 180 graden  gebakken en ze waren mooi bruin ook nog ff geprikt en die kwam er schoon uit , maar toen ik ze wilde proeven bleek dat ze nogal zacht waren. Ze zijn wel lekker maar dus nog niet helemaal gaar (droog) of horen ze gewoon zo zacht te zijn??

Cup'n'Cakes the way to celebrate!!!

Re: Cupcakes Nigela

Ik heb eerlijk gezegd wel even geknipperd met m'n ogen....cupcakes 40 minuten in de oven....????!! Welk recept heb je gebruikt dan? Ik gebruik altijd het recept hier van de site(linkse kolom onder recepten). Die hoeven absoluut niet langer dan 20 minuten op 180

ALs ik ze 40 min bak, verbranden ze!!!
Ik doe 15 min, 20 max. En dan zijn ze gewoon lekker goed gelukt. Ze zijn de dag dat je ze bakt wel iets zachter dan dag erna, maar nog steeds goed.

Hoe is jouw oven ingesteld, hetelucht?? Of onder/boven?

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

4

ik moet mijn cc's ook wel echt een half uur bakken hoor!

ook hier nog een keer terug gelezen.... 40 min? Die van mij gaan 20 min op 180 graden, langer willen ze echt niet.

Misschien toch even je oven checken (oventemperatuurmeter) of de temp wel klopt...

6

ik heb deze ook al regelmatig gemaakt maar ik doe ze hooguit 20-25 minuten in de oven op 180 graden en ik heb een heteluchtoven. Ze zijn dan gewoon goed van binnen

7

Ik heb een oplopende oven. Ik bak ze eerst 10 minuten op 190 graden en dan nog eens 5 a 10 minuten op 200 graden.Ligt er net aan.Maar 40 minuten ?

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

8

Ik bak cupcakes in 17 minuten :S Maar dat is dan wel cupcakemix van de shop, dat zal misschien schelen? :think:

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Hier ook nigella cc's in 20 minuten. Maar wat voor maat vormpjes gebruik je? Misschien zijn ze extra groot en moeten ze daarom langer??? Bij mij zouden het kurkjes zijn na 40 min....... :S

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

15 a 20 minuten anders worden ze kurkdroog en erg zwart bij mij!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

11

Ik gebruik ook het recept voor cc van Nigella.. en doet ze ook zo'n 15 tot 20 min in de oven.. en dan een heerlijke boter icing erop.. yummmmy

12

misschien was het dan iets te veel melk. Inmiddels zijn ze wel op

Cup'n'Cakes the way to celebrate!!!