1

Onderwerp: Daisy centre stamp hulp gevraagd

Ik wilde hem al zo lang hebben, deze dus. Maar nu lukt het me niet om er fatsoenlijke "harten" mee uit te krijgen. Het komt er niet of niet mooi uit. Ik moet wel zeggen dat ik het geprobeerd heb met marsepein (met tylose), omdat de te maken taart helemaal in marsepein moet. De stempels had ik ingesmeerd met crisco.  Wie heeft er tips voor mij?

2

Re: Daisy centre stamp hulp gevraagd

mmm, kan je helaas niet helpen, want ik het ze niet.. Wel balen, ik hoop dat iemand een goede tip voor je heeft. . Met marsepein en tylose lijkt me eigenlijk wel dat het zou moeten lukken...  Was de marsepein heel zacht?? Wellicht de marsepein even laten drogen en dan even in het vormpje laten zitten en dan er uittikken? Net zoals bij tappits...  ?? Nou ja ik zeg ook maar wat...:S

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Had je de tylose wel ruim 2 uur in laten werken? En zit er genoeg tylose door?

4

helaas geen ervaring met deze maar wel met andere bloemendingen van dit merk. En volgens mij moet het toch lukken om heel voorzichtig met een naaldje lost te peuteren...maar ik denk dat je dat al doet...dus nee geen tip sorry...

Groet Corinne

5

Even invetten met crisco oid helpt, en inderdaad met een naaldje eruit 'vissen'.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Yep dat is 'm! Met een naaldje eruit vissen idd (dat deed ik dus niet). Bedankt!

7

Ik doe het altijd als volgt:
Ik leg een h

8

petr@ schreef:

Yep dat is 'm! Met een naaldje eruit vissen idd (dat deed ik dus niet). Bedankt!

jeehee! jij een naaldje ik een dora. Perfecte ruil hahaha

Groet Corinne

9

Wat ik heb gedaan is het hart een beetje insmeren met crisco, marsepein er in en dan meteen een tandenstokertje er een stukje inprikken. Dan even in de vriezer en uit de vorm halen door aan de tandenstokertje te trekken.

10

wat een supertips allemaal :Y

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

11

Heerlijk he zo een forum!

12

Carina schreef:

wat een supertips allemaal :Y

Ja geweldig!
Die van de vriezer ga ik ook eens proberen. Met een balletje maken had ik al geprobeerd, maar dat werd bij mij niet zo mooi.