1

Onderwerp: "Hard" spuitspul voor op een cupcake?

Heb vandaag met botercreme zo'n mooie toef op een cupcake gecreerd. Alleen, tja, het smaakte toch wel boter achtig (dat heb je met botercreme). Als ik gewone slagroom gebruik zakt dat onwijs snel in. Iemand nog goede en lekkere ideeen voor een mooie toef op een cupcake?

2

Re: "Hard" spuitspul voor op een cupcake?

Botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Die had ik dus gebruikt. Wel met die 10% minder suiker er door, ben zelf niet zo heel erg zoet. Misschien moet ik hem maar eens proberen met de volle mep suiker erdoor.

4

Ik zou eens aangevette slagroom proberen!

5

Wat is aangevette slagroom precies, normale slagroom met ...?

6

Suzanne74 schreef:

Die had ik dus gebruikt. Wel met die 10% minder suiker er door, ben zelf niet zo heel erg zoet. Misschien moet ik hem maar eens proberen met de volle mep suiker erdoor.

10% minder suiker? Doe je dan ook minder mix?

7

Aangevette slagroom ja, zie de recepten  van hiernaast. Smaakt gewoon heel goed, en blijft een mooie toef.

8

Je kan ook klopfix door de slagroom kloppen. Dan zakt hij niet zo in.
Wat wij hier ook erg lekker vinden is zwitserse room (slagroom en banketbakkersroom). Maar ik daar gooi ik klopfix door. Een leuk kleurtje erdoor en klaar is ikke.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

@ Marianne: nee, dan gebruik ik de gewone hoeveelheid botercreme. Op de verpakking staat dat als je hem minder zoet wil, dat je dan 10% minder suiker moet gebruiken.

@ Anderen: genoeg ideeen, thanks! Ik ga nog eens de botercreme met gewone hoeveelheid suiker proberen, aangevette slagroom en zwiterse room!

10 Laatst bewerkt door verliefdmeiske (23-02-2009 11:16)

probeer anders eens de cream frosting van kadohke :9, ook erg goed zonder red velvet cakejes

11

Suzanne74 schreef:

@ Marianne: nee, dan gebruik ik de gewone hoeveelheid botercreme. Op de verpakking staat dat als je hem minder zoet wil, dat je dan 10% minder suiker moet gebruiken.

Ah ok, dat lees ik nooit, de verpakking :o

12

verliefdmeiske schreef:

probeer anders eens de cream frosting van kadohke :9, ook erg goed zonder red velvet cakejes

Ja, die is erg lekker en helemaal niet boterig voor op een cupcake.

13

witje75 schreef:
verliefdmeiske schreef:

Ja, die is erg lekker en helemaal niet boterig voor op een cupcake.

Waar kan ik die vinden? Staat niet tussen de recepten, of kijk ik weer eens met mijn neus?

deze is het http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=33597; vind eigenlijk wel dat hij ook een plaatsje tussen de recepten verdient ;)

15

Ik heb ook al eens bourbon gebruikt maar niet met melk maar met slagroom geklopt
is ook erg lekker. Je hebt ook en yoghurt bourbon (aardbeien) als je dan slagroom met kwark gebruikt is ook lekker .Het spuit wel niet zo mooi op als botercreme of frosting, maar het is wel te doen.

16

Mousse houdt zich ook goed stijf op een cupcake en smaakt ook veel lekkerder dan botercreme;)

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no