1

Onderwerp: Vraag met welke spulletjes werken jullie het liefste voor de randen

Hoi,

Ik heb helemaal nog geen spulletjes om de randen mooi af te werken, op de webshop staat van alles wat je kan kopen ervoor , maar wat is het beste om te kopen als je beginner bent ? Ook dingen om iets boller te maken !!!!

Tips zijn welkom.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: Vraag met welke spulletjes werken jullie het liefste voor de randen

In elk geval het kleine cutting wheel is super handig en krijg je al veel betere tanden van dan van een aardappelschilmesje...

Misschien moet je ook eens kijken naar een goedkopere set waar alles in zit ?

Ik gebruik voor de randen een tooltje dat een beetje een kromme bolvorm heeft maar misschien is die helemaal niet het handigste...ik hoor het ook graag van de anderen !

3

ik heb ook zo'n handige ik ga eens op zoek hoe die ook alweer heet

cateren is ook gebakjes maken :)

4 Laatst bewerkt door wietske (29-01-2007 23:45)

Nicole, hoe zit het met jouw tanden ???? :S, ik poets ze gewoon met een tandenbortel hoor :lol: niet met het pizzasnijdertje :lol:

Maaruh je Randen worden er inderdaad erg mooi van wel even met je knife tool er langs en helemaal klaar !!! Ja en inderdaad die kromme.

En een smoother en een roller en..en..en... :D Ga alvast maar sparen hoor, want echt h

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

5

Ik gebruik voor mijn randen echt vanalles en nog wat... Maar de leukste vind ik nog steeds de rand met "balletjes" (bv. pinda m&m's, of van die balletjes van marsepein met chocolade er om of maltezers, of......). En die kun je gewoon met je handen even in de botercr

6

ik heb zo'n scriber tool
reuze handig
doe nu al alles nalopen met dit oh zo handige ding

cateren is ook gebakjes maken :)

7

hoi manika,
ik maak ook randen met een kleipistool. daarmee kan je ook heel makkelijk het effect van een kabel mee maken, zonder dat je 3 strengen inelkaar moet rollen.
Ik gebruik ook wel de textured lace cutterset, daarmee duw je eerst een kant motief in je marsepein of fondant en dan steekje met een tweede (frill) cutter,  die ook in de set zit, de rand helemaal uit

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.