1

Onderwerp: boetseren zonder tylose?

De title zegt het al: ik wil nemo boetseren maar ik heb geen tylose in huis... ik zou liever geen bestelling plaatsen (heb al zoveel gekocht en de verzendkosten alleen daarvoor vind ik een beetje zonde)... als ik geen tylose door de marsepein doe, blijft het toch goed? Gaat het niet in elkaar zaken? Is er een andere middel dat ik makkelijk in de buurt kan kopen?
Ik wilde ook nog vragen of frituurvet echt goed crisco kan vervangen om marsepein niet te laten plakken op je handen (hetzelfde eigenlijk, d

Re: boetseren zonder tylose?

Ik doe het altijd zonder tylose en dat gaat goed.

3

Oh gelukkig, ik zag het al voor me, na uren lang boetseren alles plat op de taart!! :s

4

poedersuiker heel dun op je handen, of maizena, dat is wat ze in die zakjes hebben op youtube als je ze bezig ziet met fondant or marsepein.

5

Dank je wel Monique.

6

Frituurvet is een goede vervanger voor crisco hoor. Heb dan zelf wel crisco en vind dat veel prettiger werken dan met poedersuiker, + geen lelijke suikervlekken op je fondant die je er later weer af moet halen.

7

dan je ik het wel zo proberen want tijdens de workshop had ik crisco opgegeven moment wel nodig, de poedersuiker was niet meer genoeg... en het was maar een puzzelplaatje dus bij boetseren is het zeker erger!

Mijn handen zijn een feest na het boetseren en ik moet ze tussendoor meerdere malen aflikken.. ehhh, afwassen ;).

9

hi hi

10

Ik ben twee dagen bezig met mijn 1e marsepeinen strik, die ik zonder tylose dacht te maken... maar hij blijft inzakken. Misschien moet ie nog een paar dagen drogen... geen idee. Volgende keer doe ik er voor de zekerheid toch tylose door.

En over crisco: ik gebruik plantaardig frituurvet blok. Werkt super en kost nauwelijks wat !

Succes en groetjes.

Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet er van te genieten.

11

Marsepein zonder tylose is echt niet handig voor een strik, zelfs met tylose duurt het erg lang voordat 'ie droogt. Zelfs ik gebruik dan liever fondant (sprak de fondant-hater :D)

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

12

Tom Poes schreef:

Marsepein zonder tylose is echt niet handig voor een strik, zelfs met tylose duurt het erg lang voordat 'ie droogt. Zelfs ik gebruik dan liever fondant (sprak de fondant-hater :D)

haha, daar ben ik nu ook achter, hij blijft instorten.... Ga morgen eens fondant proberen (eerst zelf maken, ook dat nog......). Maar alles moet je proberen, niet waar !?

Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet er van te genieten.