1 Laatst bewerkt door angi458 (21-02-2009 10:35)

Onderwerp: Welk bakblik

Ik ga zo naar de winkel voor het aanschaffen van bakblikken.

Welk materiaal adviseren jullie, aluminium, kunststof etc.?

Het zijn de eerste bakblikken, dus wil niet al te dure aanschaffen. Wij hebben hier een Blokker, Hema, Action.

Re: Welk bakblik

persoonlijk als je een beginner bent, dan zou ik naar de action gaan en daar de springvormen halen (de ijzeren) en eventueel de blauwe silliconenvorm (die wel vrij groot). Die doen het namelijk prima voor zo ongeveer elke taart (die silliconen heeft dan weer wat minder opties, zou er bijv geen kwarktaart in maken ;))

daarmee starten en dan verder gaan, je hoeft helemaal niet de meest dure te hebben. bakken gaat prima in springvormen (of je toetjes schaaltjes ;))

3

Ik heb het liefst silicone voor rond, voor boltaartjes die rvs bollen, die hebben ze ook bij Action en je kunt ook glas gebruiken, mits het dikke glas is, dus schalen die ze ook bij Action hebben. Ze hebben bij Action ook kleine glazen kommetjes (zo'n 5 cm) leuk voor mini bolletjes.

Bij ronde taarten, ook in silicone vorm, leg ik altijd een bakpapier rondje onderin en spuit ik ook met bakspray. Bij de boltaartjes ook met bakspray inspuiten.

4

ik vind silicone vormen persoonlijk niet echt makkelijk, dus ik zou gaan voor springvormen! kijk ook eens bij de toko, daar heb ik voor weinig een leuke en goede vierkante bakvorm gekocht!

5

Heb ik voor een stapeltaart een 7cm hoge springvorm nodig?

Was gisteren even bij de Action en Blokker langsgeweest maar daar zijn ze allemaal 5 cm hoog, dit lijkt mij iets te laag of is het eenvoudig te verhogen dmv bakpapier, zoals ik eerder heb gelezen op dit forum.

Graag jullie advies.

6

Voor stapeltaart hoeven ze niet hoog te zijn. Dat zijn gewoon meerdere taarten op elkaar. Dat kunnnen hoge, maar ook lagere taarten zijn.
Zelf bak ik altijd in de 5 cm hoge vormen. Heel makkelijk verhogen met bakpapier.
Taart wordt dan vaak 6 cm, maar met 3 vullingen wel 9 cm.
Dit vind ik al aardig hoog. Nog hoger hoeft zeker niet voor mij, hogere punten vullen eerder om op je schoteltje, en passen er dan niet meer op.