1

Onderwerp: Hoe gebruik ik de funky letter tappits?

Ik heb net de tappits binnen gekregen, alleen snap niet zo goed hoe het moet.

Oke ik snap de aanwijzingen wel, maar ik had gewone marsefond gebruikt zonder toevoegingen en daaruit een letter gedrukt zeg maar.

Alleen nu krijg ik die letter er niet uit of alleen maar de helft.

Moet ik iets door de marspein doen, tylose ofzo of moet ik helemaal iets anders gebruiken?
En is dit ook te gebruiken bij de uitsteker van een strik, hierbij scheurt de mp steeds.

Bedankt voor jullie antwoord.

Ilona

2 Laatst bewerkt door liefhebber (20-02-2009 15:18)

Re: Hoe gebruik ik de funky letter tappits?

Ik kreeg ze er ook niet uit, ook niet met tylose ook niet na de how to film... toen even op dit forum gezocht en iemand deed er huishoudfolie tussen , en dat gaat wel.......  :Y

3

De truuk is om je fondant (met evt tylose erin) dun uit te rollen, vervolgens effe laten liggen zodat het een beetje aandroogt. Vervolgens omdraaien en weer effe laten liggen. En dan...uitsteken maar!!! Je tikt ze er zo uit.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

Ik gebruik daarvoor ook liever fondant met wat tylose. Marsepein zonder tylose lukt al helemaal moeilijk. Strikken ook van fondant met tylose.
Fondant droogt veel sneller.

5

Ik meng wat tylose door de mp, rol deze uit en even laten liggen tot het harder/droger wordt. Daarna (volgens het filmpje dat ik hier heb gezien, nadat ik ook ontzettende ruzie had gehad met de tappits :frusty:) een bergje poedersuiker neerleggen en hier bepoeder (?) je de letter mee. Even zacht uitkloppen. De tappit in het mp drukken en over de ondergrond schuiven, zodat het overtollige mp loslaat. Daarna ben ik met mijn vinger over de gevulde tappit heen gegaan en toen liet de letter al los. Zo niet, dan even tikken tegen de rand van de tafel/werkblad. Het ging goed!

Dit is het filmpje: http://www.wonderhowto.com/how-to/video

Kim's Taartjes! Wat zullen we vandaag weer eens verzinnen om te kunnen bakken?

6

Bedankt voor de heldere uitleg!

7

werkt supergoed met huishoudfolie.
fondant dun uitrollen, folie over trekken en uitsteken maar.
heel handig