Ja Clau, het begin heb je al...!
Je kunt de boetseersels (zeker die lange benen) ondersteunen door er rauwe spaghetti in te steken.
Als ik extra versteviging nodig heb "lijm" ik eerst 3 spaghetti-stokjes aan elkaar (lijm maak je van tylose en water, 24 uur laten staan; perfecte lijm!) en steek die in b.v. de lange benen van de dames.
De lijm gebruik ik ook om onderdelen (b.v. de armen aan het lijfje etc.) aan elkaar te lijmen. Wel ondersteun ik tijdens het drogen de gedeeltes die ik gelijmd heb.
Om te boetseren heb je eigenlijk goed gereedschap nodig, maar als je dat niet hebt, kun je ook gebruiken wat je wel in huis hebt, zoals coctailprikkers, satestokjes, wattenstaafjes (die even proberen, als de marsepein "plakt" die niet gebruiken anders krijg je misschien pluisjes) of het eind van een penseeltje.
De marsepein goed doorkneden voor je begint. Ik leg (om uitdrogen te voorkomen) de stukjes die ik ga gebruiken onder omgekeerde glazen (kan ik meteen de kleuren goed zien).
Ik boetseer van wat ik zie en gebruik zelf geen "how-to's", maar als je how-to's nodig hebt, kijk dan even op de zoekfunctie, want die zijn er heeeeel veel.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust en als ik kan zal ik je altijd verder helpen! Je kunt me ook altijd mailen. Ik hoor het wel en anders heel veel succes!
"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."