1

Onderwerp: Taartstapelaars vraagje

Ik heb al een paar keer een stapeltaart gemaakt van 3 hoog, maar die hoefde nooit vervoerd te worden dus die had ik niet verankerd zeg maar. Mijn vraag is hoe jullie dit doen, verankeren jullie de aparte taarten nog met een grote "stok" (hoop dat jullie snappen wat ik bedoel). Dus door de 3 taarten van boven naar beneden nog een stok voor de stevigheid.

2

Re: Taartstapelaars vraagje

Ik heb nog nooit een taart helemaal 'doorboord' met een lange stok zelfs niet bij 5 hoog die ik wel in 1x heb vervoerd (al was het maar een heel klein stukje).
Doe eigenlijk ook niks speciaals om ze op elkaar te 'plakken'...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Okay, bedankt, wilde ff zekerheid hebben. Moet een stapeltaart maken van 3 hoog en die moet 15 minuten in de auto vervoerd worden, gewoon goed vast en recht houden.

4

Ik doe ook nooit een stok er doorheen, als het echt heel hoog moest en in de auto misschien (in de auto), maar dan is het weer zo lastig (ik vergeet vast gaatjes in de kartonnetjes te maken).
Dus: nee, ik doe dat niet :D

Mijn website: Presentaart

5

neej ik doe het ook niet en heb al eens een taart 3 hoog 45 minuten in de auto gehad op een super zormerse dag ging allemaal prima

6

ik heb ook nog nooit een lange stok gebruikt. maar ben dan ook nog nooit hoger gegaan dan 3 :D
ik maak altijd de taartkartonnetjes iets kleiner dan de taart  zodat het gestapelde taartje een klein beetje oversized is en dat plakt de boel dan een beetje aan elkaar. als je een grotere gestapelde taart moet vervoeren zou ik dat denk ik in stapels verdelen. dus 2 stapels van 2 ofzo of 3 en 2, of en 3 en dan op lokatie stapelen en eventueel een afwerkingsrandje er ter plekke nog opmaken als je het niet gestapeld durft te vervoeren.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

7

Laten jullie de taartkartonnetjes tussen de stapeltaart inzitten? Ik wil ook voor het eerst een stapeltaart maken.

8

Ja die kartonnetjes er gewoon tussen laten zitten, makkelijk met aansnijden van de taart!

9

angi458 schreef:

Laten jullie de taartkartonnetjes tussen de stapeltaart inzitten? Ik wil ook voor het eerst een stapeltaart maken.

Hoi, je kunt op mijn site kijken bij de how-to's daar staat er eentje over taart stapelen (van Kaatje E. en mij) www.tartacadabra.nl

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

10 Laatst bewerkt door maris1979 (22-02-2009 08:12)

Hoi Lara,

Wat een goede uitleg zeg. Heb nog nooit een stapeltaart gemaakt, wil dit wel graag doen, maar vind het een beetje tricky. Na jouw uitleg lijkt het me nog steeds niet simpel, maar wel duidelijk, dus ga het gewoon is proberen.

Misschien een domme vraag, maar haal je voor het aansnijden van de onderste taart de stokjes er weer uit? Lijkt me anders zo moeilijk aansnijden.

Groetjes Maris

Nieuwsgierig? Kijk op http://rissie.haaralbums.nl/
Life is like a rollercoaster, so slow down!