1 Laatst bewerkt door Annelies (17-02-2009 01:17)

Onderwerp: Wat doe ik fout ??

Ik heb o.a. pastillage van Ballina in de webshop gekocht, speciaal voor het boetseren van "bouwwerken".

Met de flowerpaste kan ik prima uit de voeten en ook met de modeling paste valt prima te boetseren, maar met de pastillage gaat het eenvoudigweg niet....

Je voelt het al met kneden. Dat gaat dus niet, want het blijft uit elkaar vallen.
Cristo erbij, helpt niet, het blijft kruimelig en wordt niet homogeen.
'n Tipje poedersuiker: ook geen resultaat.
Even in de magnetron: niks, noppes, nada....Het blijft kruimelig!!

Nu ben ik dus even helemaal terug bij af, want ik heb het niet gekocht om het weg te gooien (die neiging heb ik wel).

Wat doe ik verkeerd en wat moet/kan ik doen om toch met deze pastillage te kunnen werken.

Voor alle tips bij voorbaat heel erg bedankt!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

2

Re: Wat doe ik fout ??

Beetje gewone fondant erdoor kneden?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Misschien is 'ie wel gewoon niet goed meer. Foutje in de productie of lucht bij gekomen. Zou effe contact met de webshop opnemen en evt nieuw pakje vragen. Als het dan nog steeds zo is...tja, kweet het ook nie....

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

dat hadik ook! van mascha  kreeg ik de tip om het in kleine beetjes te kneden en als de kleine stukje goed gekneed zijn dan er een steeds grotere bal van maken.
en ja, je zult je een ongeluk moeten kneden!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5 Laatst bewerkt door Annelies (17-02-2009 12:37)

Dank jullie voor de tips, maar heb inderdaad maar een klein beetje genomen en dit proberen te kneden, maar dat lukt gewoon niet.:grr:

Het blijft uit elkaar vallen en ik weet niet hoe ik dit moet oplossen....

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."