1

Onderwerp: heerlijke amarenen botercreme

Heel eenvoudig, je maakt gewoon de botercreme van de mix, echter aan de mix/suiker/water voeg je dan een eetlepel amarenensiroop toe, vervolgens doe je er aan het eind van het mixen met de boter  haal ik er wat botercreme vanaf om de taart mee af te werken (net voldoende daarvoor), door de rest van de botercreme meng ik ca 90 gram fijngesneden amarenenkersen. Mjammie, zie foto!!

http://img25.imageshack.us/img25/3568/img0897jl6.jpg

2

Re: heerlijke amarenen botercreme

Dat klinkt niet alleen erg lekker, maar het ziet er ook nog heel lekker uit!!!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

3

Ziet er erg lekker uit. Die amarenen, zijn die vers, of hoe en waar koop je die?

4

ziet er heerlijk uit, ga het zeker een keer proberen!!

5

Hi
De amarenen koop ik bij de makro in een blikje, doe dan een beetje van de siroop door de botercreme en doe de amarenen door de helft, een half blikje is voldoende voor een taartje van 20 cm doorsnede. De andere helft vries ik dan in voor een volgende keer.
Groetjes

6

nathaliemb schreef:

Hi
De amarenen koop ik bij de makro in een blikje, doe dan een beetje van de siroop door de botercreme en doe de amarenen door de helft, een half blikje is voldoende voor een taartje van 20 cm doorsnede. De andere helft vries ik dan in voor een volgende keer.
Groetjes

Jammer, ik heb geen makro pas. Verder nergens te krijgen?

7

ik denk het wel hoor, heb ze volgens mij ook weleens bij een grote supermarkt gekocht.
Als ik ze ooit ergens zie laat ik hete weten.

8

witje75 schreef:
nathaliemb schreef:

Hi
Groetjes

Jammer, ik heb geen makro pas. Verder nergens te krijgen?

Ja hoor ik kocht ze altijd bij een Delikatessen winkeltje. Gewoon even rondkijken bij je in de buurt of in de dichtsbijzijnde stad, de meeste hebben ze wel. Zitten in een witte pot met blauw versiering (jaja ziet er ook duur uit, hihi ,;) ).

Ze zijn inderdaad verrukkkelijk, ik stop er ook vaak eentje in de chocolade-cakjes die ik dan al met kersenjam maak en een scheutje sap (van de amarenen) erbij, zijn de favorieten van mijn lief! :-D

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"